Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette til skat?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forstår jeg ikke. Du skal jeg først betale skat når at du trækker penge ud af din virksomhed og fører dem over på din private konto?... eller har jeg misforstået noget ?

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Det du skal kigge på er de afregninger (udbetalinger) du får fra affiliate netværket.

Hvis du er registreret som privatperson, så bør afregningerne ikke indholde moms.

Når du har fået et CVR-nummer i.f.m. momsregistreringen, så skal du ændre din registrering i affiliate netværket til firma.

Du vil så modtage afregninger med moms, og du skal så betale de 25% til SKAT når du laver din momsafregning.

Omvendt kan du så trække momsen fra på købte udgifter til f.eks. hosting, domæner.

Afregninger fra udenlandske netværk samt udgifter betalt til udenlandske firmaer vil normalt være uden moms når du er et firma.

Mvh. Ken

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du skal altid betale skat af det du tjener uanset om pengene står i din virksomhed eller er trukket ud.

Udtræk er privatforbrug og har ikke noget med skat at gøre.

Mvh. Ken

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan kan du ikke regne det ud (mht 75%), da momsen trækkes først, så hvis du tjener 100kr inkl. moms, skal du først trække momsen fra:

100 * 0,8 = 80

Det er så de 80kr, der er din indtægt, som du skal betale skat af.
Når du får udbetalt penge, burde der være moms på (såfremt det ikke er en momsfri ydelse og dem du modtager penge fra er momsregistrerede).
Når du sælger en ting for fx 100kr, så skal du sætte moms på din faktura, fx:

Facebook side: 100kr
Moms: 100*0,25 = 25kr
Total pris: 125kr

Modtageren af din faktura kan så trække momsen fra, givet at personen er momsregistreret, og så går det hele "lige op".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Hej Morten

Du skal altid betale skat af det du tjener uanset om pengene står i din virksomhed eller er trukket ud.

Udtræk er privatforbrug og har ikke noget med skat at gøre.

Mvh. Ken

Ah på den måde. Lige pt. er jeg bare mig :-) Har ingen virksomhed.

Jeg har tjent følgende:

ca 20.000 på affiliate marketing

ca 15.000 på salg af systemer

ca 5.000 på service (opsætning af en hjemmeside m.m. for et firma)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige, at du asap skal få momsregistreret dig og komme til et af de informationsmøder fra skat. Dette skal jo gøres inden du rammer de 50k i omsætning, og indtil videre er du allerede på 40k, med udsigt til at komme højere op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

Man betaler skat af firmaets OVERSKUD, og ikke decideret indtjening/omsætning. Overskuddet er regnet som
overskud = omsætning - udgifter

Jeg får tilmeldt mig et møde hurtigst muligt :-)..

Jeg har ca 1000 kr i udgifter om året,

også havde jeg ca. 2500 i startudgifter.

Så overskuddet i 2012 har været på 37500, så ryger der vel 50% af det, samt yderligere 25% hvis jeg bliver momsregistreret?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med de indtægter/udgifter du har haft indtil nu - der er ikke moms på, så jeg er ikke sikker på du kan trække momsen / skal betale moms af de ting.
Jeg vil tro at det først er efter din momsregistrering, når du får udgifter og omsætning inkl. moms at du kan begynde at trække moms fra og skulle betale moms. Men det er der nok nogle andre der kan svare på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med de indtægter/udgifter du har haft indtil nu - der er ikke moms på, så jeg er ikke sikker på du kan trække momsen / skal betale moms af de ting.
Jeg vil tro at det først er efter din momsregistrering, når du får udgifter og omsætning inkl. moms at du kan begynde at trække moms fra og skulle betale moms. Men det er der nok nogle andre der kan svare på.

Ok takker :-).. Man burde næsten flytte til Sverige....

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)