Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette til skat?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er lidt i tvivl, da jeg ikke har kunnet finde noget konkret.

De penge jeg tjener her i januar, februar, marts m.m. i 2012, hvornår kan jeg indberette dem?

Det er penge indtjent primært på Affiliate reklamer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ændre din forskudsopgørelse, således du får nogle girokort du kan betale. Derudover kan du lade pengene stå og få renter for dem, og inden årets udløb lave en "frivillig indbetaling" på skats hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Hm, det kræver nok lidt nærmere uddybelse tror jeg :-) Det er første gang jeg selv skal indberette.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:01
Det er ikke for at være negativ eller ham der bare ved det hele. Men der er generelt mange spørgsmål om lavpraktiske ting vedr. bl.a. Skat og moms herinde. Ting som er ufattelige vigtige, at man ved hvordan man håndtere, når man driver virksomhed. Og ting der kan give store økonomiske lussinger, hvis ikke man har styr på dem!

Jeg vil generelt anbefale at man tager et "iværksætterkursus" der udbydes på mange handelskoler og væksthuse rundt i landet inden man starter virksomhed. På denne måde kommer man godt rundt om alt det simple, men vigtige ved at have sin egen forretning - skat, moms, regnskab, selvangivelse m.v.

Mange steder tilbydes kurser helt gratis - så bare kom af sted:) Det kan spare meget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

Det lyder spændende, det må jeg lige få set på :-).

Det eneste jeg havde fået af vide var at det som jeg tjente i 2012, skulle jeg indberette i februar 2013.

Det skal desuden lige nævnes, at jeg er privatperson og ikke firma :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:20

Jeg vil stærkt råde dig til i hvert fald at lave en indbetaling af frivillig skat INDEN 31-12-2012, da du ellers vil skulle betale dagsrenter for din rest-skat - og det vil man jo gerne undgå :-)

Den sikre løsning er, at tage alt det du tjener og smide 50% over på en konto du ikke hæver fra. Når året så er ved at være omme, flytter du hele beløbet over på din dankort-konto og laver en frivillig indbetaling på præcis det beløb du har "sparet op" i løbet af året. På den måde skulle du gerne komme i en situation hvor du vil få lidt skat tilbage, hvilket efter min mening er meget bedre end at skulle betale noget ekstra + renter :-)

Med hensyn til den frivillige indbetaling, kan du læse mere på skats hjemmeside. Det er dog den aktuelle version for i år, hvilket ikke er aktuelt for dig endnu.

Hvis du vil ændre din forskudsopgørelse (på skat's tast-selv privat), mener jeg selvom du blot er privatperson, skal finde det felt der svarer til B-skat. Her kan du fx indberette 20.000 som indkomst, og du vil så få tilsendt 10 girokort fra skat fordelt over året, med et beløb der skal betales. Så vidt jeg ved, vil det beløb svare til ca. 20.000/2/10 = 1.000kr (nok lidt mindre, da der vil være noget personfradrag, skatteprocent osv. der er regnet ind i det).

Husk dog også, at hvis du regner med at komme til at tjene omsætte for over 50.000kr indenfor et år, SKAL du momsregistreres. Jeg har så sent som igår hjulpet en med at blive momsregistreret, og CVR-nummeret ankom her i eftermiddags, så ekspeditionstiden er ret kort pt. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Ikke tjene 50 k pr. løbende 12 måneder, men omsætte for 50 k, så skal du momsregistreres.

MvH

Peter

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:33

Peter - Revisor:

Ikke tjene 50 k pr. løbende 12 måneder, men omsætte for 50 k, så skal du momsregistreres.

MvH

Peter

Jeps - det var mig der formulerede det forkert.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16

Lige pt har jeg tjent ca 40.000.. Det betyder vel at jeg stadig har frikort.. Er frikort ikke op til 48.000?

Men tak for det gode indlæg Lars! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35

Lars Rasmussen:
Jeg vil stærkt råde dig til i hvert fald at lave en indbetaling af frivillig skat INDEN 31-12-2012, da du ellers vil skulle betale dagsrenter for din rest-skat - og det vil man jo gerne undgå :-)

Nu er det ikke nødvendigvis en fordel at have indbetalt sin frivillige skat inden den 31/12. For dem der kører likviditetsstyring og evt. trækker på kassekredit, så vil det for hovedparten kunne betale sig at bruge SKAT som bank, da SKAT's dag til dag rente typisk ligger under bankernes re/nter på kassekredit.

/Henrik

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)