Jeg vil stærkt råde dig til i hvert fald at lave en indbetaling af frivillig skat INDEN 31-12-2012, da du ellers vil skulle betale dagsrenter for din rest-skat - og det vil man jo gerne undgå :-)
Den sikre løsning er, at tage alt det du tjener og smide 50% over på en konto du ikke hæver fra. Når året så er ved at være omme, flytter du hele beløbet over på din dankort-konto og laver en frivillig indbetaling på præcis det beløb du har "sparet op" i løbet af året. På den måde skulle du gerne komme i en situation hvor du vil få lidt skat tilbage, hvilket efter min mening er meget bedre end at skulle betale noget ekstra + renter :-)
Med hensyn til den frivillige indbetaling, kan du læse mere på skats hjemmeside. Det er dog den aktuelle version for i år, hvilket ikke er aktuelt for dig endnu.
Hvis du vil ændre din forskudsopgørelse (på skat's tast-selv privat), mener jeg selvom du blot er privatperson, skal finde det felt der svarer til B-skat. Her kan du fx indberette 20.000 som indkomst, og du vil så få tilsendt 10 girokort fra skat fordelt over året, med et beløb der skal betales. Så vidt jeg ved, vil det beløb svare til ca. 20.000/2/10 = 1.000kr (nok lidt mindre, da der vil være noget personfradrag, skatteprocent osv. der er regnet ind i det).
Husk dog også, at hvis du regner med at komme til at tjene omsætte for over 50.000kr indenfor et år, SKAL du momsregistreres. Jeg har så sent som igår hjulpet en med at blive momsregistreret, og CVR-nummeret ankom her i eftermiddags, så ekspeditionstiden er ret kort pt. :-)