Jeg er ved at opbygge nogle subsites til mit store site (nogle Wordpress blogs med godt indhold), som skal give en masse links og nogle besøgende. Hertil har jeg nogle søgeord på Google jeg gerne vil optimere efter, og vil derfor gerne have at det domæne jeg køber hedder MitSøgeord.dk. Jeg køber lige netop disse domæner pga. den SEO værdi domænenavnet har. Problemet er at flere af de subsites jeg kigger på har æ, ø eller å i sig. Da jeg har ret elendigt erfaringer med æ, ø og å er jeg naturligvis på udkig efter en erstatning - jeg tænker ø=oe, å=aa og æ=ae . Hvis jeg så køber domænet MitSoegeord.dk - har domænet så samme SEO værdi som for MitSøgeord.dk ? Eller SKAL jeg købe MitSøgeord.dk for at den værdi er der? Og hvad virker bedst: ø=oe eller ø=o - i forhold til den her debat? |
Afhænger i bund og grund af hvordan at Google håndtere resultaterne når folk søger noget med æ, ø å. Fordi at folk sørger jo ikke på "soegeord", men derimod "søgeord". Så det bedste ville nok være at købe domænet med "søgeord.dk". Men nok også "soegeord.dk" og så lav en 301 til din "søgeord.dk".
Du kan prøve at læse en smule her jeg fandt i en artikel omkring emnet.
https://my.meebox.net/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=23