Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt FabLab starter i Næstved

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så i Børsen i går at der starter et FabLab i Næstved. Det er en SUPER ide. FabLab ideen er udviklet på MIT I Boston. Det er tænkt som et laboratorium for iværksættere hvor de kan lave og udvikle prototyper, på de maskiner der stilles til rådighed. I Følge Børsen bliver det muligt at leje sig ind og lave en protoype på fx 3d printer eller med CNC fræser/laserskærer. Det bliver søsat som et projekt sammen med Væksthus Sjælland og Realdania.

Jeg synes det lyder super interesant og vil besøge dem ved først givne lejlighed. Nogen der kender mere til projektet ?

/Peter

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 01:13
Hej Peter,

der er meget mere info om projektet på deres hjemmeside som du finder her :-)

Suuuuper spændende projekt, og jeg glæder mig også til at komme og besøge huset når det engang er kommet op at stå.

Iøvrigt er FabHouse en del af Næstved Kommunes strategi for udviklingen af Maglemølle-området, som i mine øjne er et utroligt spændende område med mange muligheder.

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 22:03

Tak for linket - det ser rigtig godt ud. Der er mange der tråde herinde hvor folk spørger "hvordan får jeg lavet en prototype af min ide?"

Nu er svaret enkelt : Tag til Næstved Fablab med en tegning og print /fræs en prototyope af din ide.

Gad vide om jeg er for gammel til at komme i erhvervspraktik der - bare en uge :-) 

/Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)