Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright og adsense?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er helt ny med at lave hjemmesider og vil gerne høre nærmere om copyright materiale og adsense?

Jeg har nogen noder printet ud fra diverse sider på nettet. Nederst i bunden på nogen står der, at der er copyright på. Følgende spørgsmål er så, om jeg godt må lægge dem op på min hjemmeside, hvis jeg skriver, at folk ikke på vidersælge/viderdistribuere materialet? For det andet, vil adsense banne min account, hvis jeg gør det?

på forhånd tak

Vh David

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

deathbyroad:

Hej Amino'er.

Jeg er helt ny med at lave hjemmesider og vil gerne høre nærmere om copyright materiale og adsense?

Jeg har nogen noder printet ud fra diverse sider på nettet. Nederst i bunden på nogen står der, at der er copyright på. Følgende spørgsmål er så, om jeg godt må lægge dem op på min hjemmeside, hvis jeg skriver, at folk ikke på vidersælge/viderdistribuere materialet? For det andet, vil adsense banne min account, hvis jeg gør det?

på forhånd tak

Vh David

Kort og godt, nej du må ikke lægge copyright-beskyttet materiale ud på din hjemmeside.

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 08:35

Den går ikke. Det svarer fuldstændig til at lægge alm. musik ud til fri download. Det er ulovligt. 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 08:53

Men, hvis komponist (og tekstforfatter) er død for mere end 70 år siden, og hvis nodeforlaget ikke eksisterer længere (eller personen der har indskrevet noderne er død), så må du benytte noderne alt det du vil. Hermed gælder copyright angivelsen ikke længere.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

deathbyroad:
Følgende spørgsmål er så, om jeg godt må lægge dem op på min hjemmeside, hvis jeg skriver, at folk ikke på vidersælge/viderdistribuere materialet?

Ved at gøre dette, videredistribuerer du jo netop selv materialet.

Svaret er helt indlysende. Nix - det er  NO-GO!

Og dermed er det jo ligegyldigt, hvordan Google vil reagere, for når du ved, at du risikerer høje erstatningskrav fra rettighedshaverne, vil du selvfølgelig ikke "gøre det alligevel".

Tænk over den her:
Må jeg stjæle din knallert og stille den ulåst foran bibliotekte med et skilt på, at andre ikke må køre på den?

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:29

Okay.. grunden til jeg spurgte var, at jeg ser lignende hjemmesider, som ser yderst "professionelle" og troværdige ud, der har en masse musik. Nede i bunden skrives der så, at det er på eget ansvar folk downloader noderne.

Men tak for hjælpen og god dag til jer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)