Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance i USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min kone og jeg flytter til USA for at arbejde i 3 år. Og vi har "meldt os ud" af danmark fra den 22 februar. Jeg har dog fået tilbudt af min nuværende virksomhed at lave freelance arbejde for dem indtil jeg finder arbejde i usa. Derfor lyder mine spørgsmål således:

Skal jeg være cvr registreret for at få løn fra dem mens jeg er i usa? hvis ja, hvor skal jeg så være cvr registreret, usa eller danmark?

Og hvordan foregår det med skat, moms osv., når jeg ikke har sygesikring eller addresse i danmark?

takker på forhånd for svar :)

mvh
Michell Morsø
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:38

er der virkelig ingen der gider at hjælpe mig? troede eller jeg havde valgt det rigtige forum for dette spørgsmål!

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 11:56

Da du har "meldt dig ud af Danmark", er det nærmest en selvfølge, at du nu i stedet følger den amerikanske lovgivning - havde det været inden for EU ville det være en lidt anden sag.

Du skal betale amerikansk skat samt hvad dertil hører. Den egentlige lovgivning i USA kender jeg ikke, men mon ikke du har lidt samme muligheder som i DK, hvor du kan vælge at stifte et firma, eller tage det som en b-indkomst.

Så du skal nok have fat i en amerikansk "ekspert" mere end en dansk :-)

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44

3j.design:
er det nærmest en selvfølge, at du nu i stedet følger den amerikanske lovgivning

Nogen selvfølge er der nu ikke tale om. Afhængig af hvordan setuppet laves kan der blive tale om begrænset skattepligt til Danmark uagtet at manden sidder i USA.

Om det er smartest at være lønmodtager, selvstændig (herunder om det skal være i USA eller Danmark) mv. afhænger eksempelvis af jobbets omfang og indtjeningen mv.

At ingen har budt ind med et svar skyldes formentlig både kompleksibiliteten i spørgsmålet og at informationerne i tråden ikke er overvældende.

/Henrik

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 13:43

Jeg kunne godt lide at vide hvor I USA, du skal have base.

Jeg var selv i USA for første gang for 18 år siden og har rejst derovre flere gange om året siden. Har boet og arbejdet der (Calfornien og Nevada) i længere perioder uden dog at være blevet udenlandsdansker.

Jeg spørger, hvis du skal bosætte dig, fordi der en del steder er danske klubber, hvor du kan få al den hjælp, information, rådgivning og støtte, du som uerfaren har brug for.

Den første danske klub, jeg fik kontakt med, var den danske klub omkring Los Angeles, hvor der er rigtig mange danskere, der meget gerne hjælper andre i gang. Jeg fik en uvurderlig hjælp der og fik i løbet af ingen tid etableret et netværk, som jeg har trukket på mange gange siden.

Smid lige en besked om, hvor du skal bo.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:57

Ciaodu:
freelance arbejde for dem indtil jeg finder arbejde i usa

hvordan har du grejet at få lov at være i USA i 3 år og uden at have et arbejde der allerede?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)