Som skrevet længere oppe i debatten, kan jeg godt se hvordan den øverste del af min tråd, kan være en anelse misvisende, for det emne jeg egentlig vil ind på. Det er eksploderet hos de arbejdsløse og de der lader sig friste af nemme penge. Ikke nødvendigvis de med iværksætterdrømme. Altså ikke de som har gejsten til at putte timerne i det :) Det er vel deres egen skyld, men burde de så ikke skånes fra at hives ind i det? - med (stort ord) falske løfter om nemme penge. Var det ikke fordi de lagde penge i det, gav det jo heller ikke noget for virksomheden, at hive disse ind i klubben? Men det gør det, for de betaler for at være med .. Altså tjener virksomheden/mødeholderne mere eller mindre bevist på at "ansætte" folk, de godt ved ikke kommer til at have succes. Hvilken anden virksomhed ville det? - problemet ligger ikke i MLM i sig selv. Men i den måde enkelte mødeholdere fremlægger mulighederne i forretningsformen. vh Rasmus |
Rasmus Dahl J.:Som skrevet længere oppe i debatten, kan jeg godt se hvordan den øverste del af min tråd, kan være en anelse misvisende, for det emne jeg egentlig vil ind på.
Det er eksploderet hos de arbejdsløse og de der lader sig friste af nemme penge. Ikke nødvendigvis de med iværksætterdrømme. Altså ikke de som har gejsten til at putte timerne i det :) Det er vel deres egen skyld, men burde de så ikke skånes fra at hives ind i det? - med (stort ord) falske løfter om nemme penge. Var det ikke fordi de lagde penge i det, gav det jo heller ikke noget for virksomheden, at hive disse ind i klubben? Men det gør det, for de betaler for at være med .. Altså tjener virksomheden/mødeholderne mere eller mindre bevist på at "ansætte" folk, de godt ved ikke kommer til at have succes. Hvilken anden virksomhed ville det? - problemet ligger ikke i MLM i sig selv. Men i den måde enkelte mødeholdere fremlægger mulighederne i forretningsformen.
vh Rasmus
MLM er generelt ikke for arbejdsløse, men der er selvfølgelig undtagelser. Problemet er at der er stor usikkerhed flere steder, men desværre kan en arbejdsløs ikke bare starte her, og så forsøge at kæmpe sig ud af den krise det er at være arbejdsløs. Det ville da være en fantastisk succeshistorie, hvis man kunne hjælpe arbejdsløse.
Ingen skal lokkes med nemme penge...Det er ganske enkelt for dumt.
Men man kan ikke sige på forhånd hvem der ikke vil opnå succes. Du kan ikke udpege folk og sige "denne person har ikke viljen, denne person kan ikke hive sig selv op og give den en skalle". De fleste MLM forretninger har teams som står klar til at hjælpe nye, hvad enten de er fra det arbejdsløse segment eller fra høje stillinger. Oftest tror jeg faktisk det er dem fra høje stillinger der tror de er verdensmænd og let kan klare det uden hjælp.
Så kort sagt, alle kan i mine øjne opnå succes i en MLM forretning, men det er ikke til at vurdere på forhånd, hvem der er villige til at lære og gode til at lære fra sig. Det er ikke til at vide hvem der er villige til at give det den tid det tager at bygge noget op...
Mvh. Martin