Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse og cvr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Ud over handelsskole driver jeg min egen virksomhed. Jeg har besluttet at lave en markedsanalyse men ved ikke helt hvordan eller hvor jeg skal begynde. Min virksomhed hedder nautus.dk men har intet cvr endnu. ville det være klogt at få et cvr-nummer (er endnu ikke fyldt 18 år).

Mange Hilsner

Emil Saysette-Rasmussen

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:59

Hej Emil

Vedr. spørgsmål omkring cvr, så tror jeg du er havnet i en forkert debat-kategori. Prøv i kategorien "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m.", hvor der huserer nogle hjælpsomme revisorer mv.

Vedr. markedsanalyse, så spørg dig selv hvilke spørgsmål du gerne vil have svar på og så tilrettelæg din markedsanalyse ud fra de spørgsmål. Prøv at bryde dine spørgsmål ned i konkrete spørgsmål som kan besvares. Hvis du eks. "gerne vil vide hvor meget du kan sælge", så bryd det ned i underspørgsmål som "hvor stort er markedet", "hvilke kanaler sælges din type produkter i i øjeblikket", "hvor stor en del af markedet kan jeg flytte over i min forretning hvis jeg gør X".

Held og lykke med din forretning.

VH Mikael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Hej

Emil Saysette:
Min virksomhed hedder nautus.dk men har intet cvr endnu. ville det være klogt at få et cvr-nummer.

Der er noget som ikke stemmer. Hvis du ikke har et CVR-nummer så må du ikke opkræve moms, men hvis jeg lægger en vare i indkøbskurven, så optræder der moms?

Men samtidig står der tilsyneladende et andet firma bag ved nautus.dk, fordi der under Kontakt er anført F.S. Rasmussen Aps, som jo har et CVR-nummer, hvilket man kan finde på cvr.dk

Emil Saysette:
er endnu ikke fyldt 18 år

Når du er under 18 år, så skal du have en dispensation fra Statsforvaltningen for lovligt at kunne drive selvstændig virksomhed, og det er uanset om du har eller ikke har et CVR-nummer.

Mvh.

Ole

Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:42

Hej Ole. 

Forstår godt du undrer dig, men produktet kører under min fars virksomhed (fs-rasmussen aps).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58

Hej

Emil Saysette:
men har intet cvr endnu. ville det være klogt at få et cvr-nummer (er endnu ikke fyldt 18 år).

Så forstår jeg det sådan, at du nu vil køre virksomheden videre i dit eget navn med eget CVR-nummer som personligt selskab?

Der skal du være opmærksom på, at for at få et CVR-nummer, når man er under 18 år, så skal man have en dispensation af Statsforvaltningen for at du har lov til selvstændigt at drive virksomhed, jf. Bekendtgørelse af værgemålsloven,  §43, hvor I skal indsende en ansøgning med beskrivelse af formål med virksomheden, økonomi og andre forhold I mener kan have betydning for hvorfor du skal have lov til at drive egen virksomhed. Ansøgningen skal underskrives af dine forældre.

Så her må I afgøre, om du skal lade virksomheden kører videre som en del af din fars virksomhed indtil du fylder 18 år, eller om I vil søge om dispensation, så virksomheden fremover står i dit navn.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)