Jeg har tænkt et stykke tid på at lave en hobby-hjemmeside, hvor man sender sjove(pinlige) billeder ind af sine venner/veninder, hver dag vil der blive kåret dagens billede og det vil komme op på forsiden.
Hej Steffen,
Der er to ting du skal have i tankerne.
1. Det lyder måske som en sjov og uskyldig idé, men jeg er bange for at du kan komme ud i en masse problemer med at opfordre til den slags.
Der er både det med at krænke dem der er på billederne, du skal vist have deres accept og så hele det etiske med at opfordre til upload af venners sjove / pinlige oplevelser. Det er måske ikke alle der ønsker det og i de værste tilfælde kan det ryge ud i decideret mobning.
2. Du skal mere i dybden end HTML hvis du vil igang med at lave en hjemmeside folk kan uploade til, med mindre du vil have brugerne til at maile dig billeder og du så uploader dem.
Du skal ud i noget med databaser af en art hvis du ønsker registrerede brugere, uploadfunktion og ratingsystemer.
HTML er selvfølgelig et godt sted at starte, men derfra skal du nok enten over i .net eller PHP. :o) Det kan også være at nogle af de tunge CMS har nogle plugins, men det er jeg ikke så meget inde i - det er der dog masser af andre herinde der er.
Med venlig hilsen
Tommy