Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker hjælp til htaccess

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:
Under forudsætning af at der ligger en .htaccess fil i din rod-mappe, så kan du fjerne index.php fra dine URL'er ved at vælge Ja til Brug URL omskrivning i konfiguration > websted.

Jeps - så langt er jeg kommet. Jeg har en htaccess fil, og jeg kan kigge på den, ikke pille ved den.

Mit ønske er at sende servermanden en ny fil, som han forhåbentligt vil lægge ind.

Vil han ikke så vil han ikke- jeg må se.

Jeg kan let ordne urls, men det er ikke meget værd, før der er pillet inde i htaccess.

Sidder lige nu og retter skidtet til - og enten virker det eller også må jeg finde en skrappert til det.

p.lose:
Har du DNS-administration til dit domæne? Hvis ja, så kan du redirecte dit domæne, så det ikke svarer på med .www f.eks

Sidder flovt og kan ikke svare - for jeg er ikke helt sikker på hvad jeg svarer på

p.lose:
Hvilke problemer har du med dine ikoner?

Har læst at de kan medføre DC

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at redirect til med eller uden .www, skal du bruge følgende kommando:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^loneginnerup.dk
RewriteRule (.*) http://www.loneginnerup.dk/$1 [R=301,L]

Ovenstående redirecter alt til med .www, du kan bare bytter rundt, hvis det er tilfældet. De to linier skal tilføjes under strengen "RewriteEngine On" i din htaccess fil.

Når dette er gjort, så kan du gå i gang med at redirecte alle dine gamle URL'er og samtidig fjerne index.php fra URL'erne.


// Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :


p.lose:
For at redirect til med eller uden .www, skal du bruge følgende kommando:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^loneginnerup.dk
RewriteRule (.*) http://www.loneginnerup.dk/$1 [R=301,L]

Ja

p.lose:
De to linier skal tilføjes under strengen "RewriteEngine On" i din htaccess fil.

Det er den jeg kun har kiggeadgang til - ikke skriveadgang.

Jeg har nu kopieret htaccess-filen, indskrevet det jeg ønsker og mailet den til serverbossen. Håber han lægger det ind.

Jeg ved godt det er et bøvl og at jeg er svær at hjælpe, når jeg ikke har den adgang det kunne være smart at have. Jeg er heller ikke vild efter det.

p.lose:
Når dette er gjort, så kan du gå i gang med at redirecte alle dine gamle URL'er og samtidig fjerne index.php fra URL'erne.

Kan jeg godt det når siderne ikke ligger der mere?

Kors - - jeg kan godt selv høre hvor træls jeg lyder Ick!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^loneginnerup.dk
RewriteRule (.*) http://www.loneginnerup.dk/$1 [R=301,L]
Du skal kun benytte denne metode til at redirecte fra domænet uden www til domænet med www. Du skal ikke bruge den til at redirecte gamle urls til nye placeringer.

Lone Ginnerup:

p.lose:
Har du DNS-administration til dit domæne? Hvis ja, så kan du redirecte dit domæne, så det ikke svarer på med .www f.eks

Sidder flovt og kan ikke svare - for jeg er ikke helt sikker på hvad jeg svarer på

med DNS kan du ikke redirecte, du kan enten pege det på domænet med www, eller du kan lade være med at pege det. pegning og redirect er ikke det samme.
Du skal have en 301 redirect igang, da du ellers vil miste alle dem som ikke skriver www.domæne.dk, men kun skriver domæne.dk når de skriver i browseren, jeg er en af dem der gør sådan, og de fleste jeg kender gør også sådan.

Får du ikke n 301 redirect sat i værk, bliver du nød til at få installeret det modul som før omtalt. 

Lone Ginnerup:

p.lose:
Hvilke problemer har du med dine ikoner?

Har læst at de kan medføre DC

Som skrevet tidligere, så generere det kun DC hvis de kan blive indekseret, i forhold til printikonet som føre til en printside, der står der et noindex robots metatag på printsiden, så den bliver ikke indekseret, og dermed generere den ikke dobbelt indhold.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:
Jeg ønsker ikke SH404SEF og det er ikke af pengemæssige årsager, men fordi der blandt sagkloge er forskellige meninger om netop dette. Jeg vælger så at stå på ikke-siden
ok, det er du selvfølgelig i din fulde ret til, men så skal du så bare vide at alternativet er langt dyrere. Der er ingen problemer med modulet, det er ikke fuldt ud perfekt. Men skulle du få en til manuelt at lave de ting som blandt andet det modul håndtere, så vil det gøre et projekt betydeligt dyrere. Men det må du jo selvfølgelig helt selvom ;)

Modulet gør i alt sin enkelthed det at den fjerner en del børnesygdomme fra Joomla.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Du skal kun benytte denne metode til at redirecte fra domænet uden www til domænet med www. Du skal ikke bruge den til at redirecte gamle urls til nye placeringer.


Ja, men det er jo også tilfældet her :)

KTJ-Media.dk:
med DNS kan du ikke redirecte, du kan enten pege det på domænet med www, eller du kan lade være med at pege det. pegning og redirect er ikke det samme.
 

Det kan man sagtens, man kan 301 redirecte via DNS.


// Peter 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tålmodige svar.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:
Det kan man sagtens, man kan 301 redirecte via DNS.
Det kommer nu meget an på den host man er hos. Nogle hosts har puttet dette ind i deres DNS administration, men det har intet med DNS at gøre. Som sagt DNS bruger man til at pege domæner, mens en server kan 301 redirecte.

De hosts som har dette i deres DNS administration, opsætter så denne 301 redirect på en webserver de har opsat til dette. Men det er ikke DNS der gør det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Det kommer nu meget an på den host man er hos. Nogle hosts har puttet dette ind i deres DNS administration, men det har intet med DNS at gøre. Som sagt DNS bruger man til at pege domæner, mens en server kan 301 redirecte.


Yup det har du ret i. Som oftest er der mulighed for at 301 redirecte via diverse DNS-mangere :)


// Peter 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
ok, det er du selvfølgelig i din fulde ret til, men så skal du så bare vide at alternativet er langt dyrere. Der er ingen problemer med modulet, det er ikke fuldt ud perfekt. Men skulle du få en til manuelt at lave de ting som blandt andet det modul håndtere, så vil det gøre et projekt betydeligt dyrere. Men det må du jo selvfølgelig helt selvom ;)


Her er jeg meget enig med KTJ. Jeg forstår ikke helt din skepsis overfor SH404SEF, denne udvidelse ville kunne spare dig for mange hovedpiner :)

Hvad er du blevet fortalt om udvidelsen siden du ikke vil benytte den?


// Peter 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)