Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer at starte firma men er MEGET i tvivl omkring fradrag osv . RIGTIG meget faktisk :-(

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg er helt sikker på at folk herinde nok skal kontakte dig privat, hvis de har brug for det. :-) Desuden siger dine tråde ikke noget om kontakter eller at du har andre gratis goder at tilbyde.

Men hvorom alting er, så vil jeg bede dig glemme mit tidligere indlæg og endnu engang sige tak for den hjælp du yder herinde.

Dbh

Mads 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:28

Özgür. Det er nemlig det jeg mener ja. Jeg er i tvivl om det er hele summen eller kun momsen jeg kan trække fra !.

For at skære det helt ud så lad mig lave 2 eks.

EKS 1.

Jeg vælger at starte virksomhed og får et CVR nr.

Jeg går i fona og køber en computer og betaler 10000kr for den.

Lad os så antage det værst tænkelige ,at jeg ingen kunder får i et helt år !.

Hvad kan jeg trække fra !. Momsen eller det fulde beløb. Når jeg hører ordet "fuldt fradragsberettiget" så lyder det i mine øre som at jeg kan trække 10000kr fra på min skattebillet. Eller overfortolker jeg ordlyden ?.

Hvis jeg ikke gør hvem er så den glade giver af den pc jeg købte ! SKAT ??.

Eks 2 .

Jeg vælger at starte virksomhed og får et CVR nr.

Jeg går i fona og køber en computer og betaler 10000kr for den.

Lad os så antage at jeg får 10 kunder på hele året der hver betaler mig 1000kr incl moms.

Jeg har lejet et område hvor jeg kan modtage mine kunder . Udgift 1000kr incl moms

(Bare for at tage gode runde og nemme tal :-D) .

Jeg skal her svare moms af min indkomst det ved jeg. Men hvad kan jeg trække fra og hvor meget ? .

Håber det er til at forstå :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

Du kan købe en computer til under 12.300 og tage hele beløbet som afskrivning med det samme. Ting der koster mere, skal afskrives over flere år.

Du kan fratrække al købsmoms og du skal betale moms af al salgsmoms

Du betaler skat af dit resultat. 25% af resultatet hvis du har overskud, og kan trække en underskud fra. Du vil naturligvis ikke i evighed kunne drive virksomhed med negativ moms (få penge tilbage i moms) men det er ikke usædvanligt det sker det første år.

Det er jo et personligt selskab, så DU betaler den computer som firmaet så ejer. Trække fra sker som nævnt ved at omkostningerne trækkes fra indtægterne. Hvis du har 0 i indtægter (vil det måske skure lidt i skats ører - specielt hvis det gentager sig) men i princip kan du så ha et underskud på 10.000 kr i selskabet. Det betyder jo ikke at skat betaler de 10.000, blot fradragsværdien af det.

Til gengæld skal du jo følge årsregnskabs loven - indgive moms indberetninger kvartalsvis og ha et regnskab til brug for at udfylde udvidet selvangivelse. Hvis du ikke kan det selv, kan det godt koste det samme som du sparer i fradrag på computeren.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)