Hej alle. Jeg bliver ved at støde på denn side når jeg forsøger at søge mig frem til mine spørgsmål og derfor tog jeg beslutningen at oprette mig (og dette indlæg) .
I håbet om at der måske sidder en der med forholdsvis enkle ord kan forklare mig et par ting. Særligt er jeg på dybt vand når der tales (fuldt fradragsberettiget).
Betyder det at det er det fulde beløb der kan trækkes fra eller den fulde moms ?.
Ex. Jeg køber til firmaet en computer for 10000kr incl moms. Kan jeg så trække de 10000kr fra som udgift eller kun momsen af de 10000kr ??. Jeg syntes ordene forvirre mig (Husk venligst at jeg er HELT grøn på dette område) :-) .
Hvis jeg er nødt til at leje et område fra tid til anden for at drive min forretning. Er dette så også fradragsberettiget ?. Og er det FULDT fradragsberettiget eller kun !. Ja kun hvad ?. Findes der andre former/for fradragsberettigelse end fuld ?. Og i så fald hvad kaldes det ?. Jeg har prøvet at søge efter svar på nettet men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde et direkte svar. Eller også forstår jeg det bare ikke. |
En ting mere. Hvis jeg køber mig til reklame på nettet hvor meget kan jeg så trælle fra af det pågældende beløb.
Lad os sige jeg køber en reklamepakke for 12000kr plus moms. Hvad kan jeg så trække fra ?.
Og trækkes det fra ved årsopgørelsen eller ved momsafregning til SKAT ?.