Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer at starte firma men er MEGET i tvivl omkring fradrag osv . RIGTIG meget faktisk :-(

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg bliver ved at støde på denn side når jeg forsøger at søge mig frem til mine spørgsmål og derfor tog jeg beslutningen at oprette mig (og dette indlæg) .

I håbet om at der måske sidder en der med forholdsvis enkle ord kan forklare mig et par ting.

Særligt er jeg på dybt vand når der tales (fuldt fradragsberettiget).

Betyder det at det er det fulde beløb der kan trækkes fra eller den fulde moms ?.

Ex. Jeg køber til firmaet en computer for 10000kr incl moms.

Kan jeg så trække de 10000kr fra som udgift eller kun momsen af de 10000kr ??.

Jeg syntes ordene forvirre mig (Husk venligst at jeg er HELT grøn på dette område) :-) .

Hvis jeg er nødt til at leje et område fra tid til anden for at drive min forretning. Er dette så også fradragsberettiget ?. Og er det FULDT fradragsberettiget eller kun !. Ja kun hvad ?.

Findes der andre former/for fradragsberettigelse end fuld ?. Og i så fald hvad kaldes det ?.

Jeg har prøvet at søge efter svar på nettet men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde et direkte svar. Eller også forstår jeg det bare ikke.

Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 20:32

En ting mere. Hvis jeg køber mig til reklame på nettet hvor meget kan jeg så trælle fra af det pågældende beløb.

Lad os sige jeg køber en reklamepakke for 12000kr plus moms. Hvad kan jeg så trække fra ?.

Og trækkes det fra ved årsopgørelsen eller ved momsafregning til SKAT ?.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 20:38
du køber en pc til 10000 og trækker momsen fra = 80000 og ja så kan du trække resten fra i dit regnskab. Du kan næsten altid trække momsen fra der er dog enkle ting som bla porto og taxa som der ikke er moms på. Tager du forretningsforbindelser med ud og spise kan du kun trække noge af det fra, mener det er 25 %.
Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:41

Hej Søren Jørgensen

Du kan få et momsfradrag for computeren, samt husleje og salgsfremmendeomkostninger (afregnes ved f. eks kvartalsmoms eller halvårsmoms)

Du får et skattemæssigtfradrag for dine omkostninger i dit regnskab for 2012 (dog ikke alle omkostninger - udgifter til skat). Der findes også repræsentationsmoms

Det er vigtigt at du bare spørger løs når du er ny på et område ellers lærer man jo intet Smile

Har du flere spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte mig her (PM - Personlig meddelser under min profil)

Mange hilsner

Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 21:01

Jeg siger tak for de hurtige svar. Man skulle jo tro i ventede på noget at svare på :-).

Jeg er dog ked af at sige at jeg ikke syntes nogle af jeres svar direkte fortæller mig hvad "fuldt fradragsberettiget og fradragsberettiget" betyder. Og om der er andre former ,evt  "ikke fuldt fradragsberettiget" :-).

Jeg vil meget gerne blive klogere på disse ting samt en masse andre ting inden jeg kaster mig ud i at starte firma. Jeg har det skidt med at stole på en evt revisor får det hele med !.

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 21:08

Hej Søren

Beklager jeg ikke besvaret dit spørgsmål som du ønskede.

Fuldt fradragsberettiget betyder at du har fuldt fradrag for omkostningen i skatten, ikke fuldt fradrag kan betyder at der er delvist fradrag, som f. eks omkostninger til bespisning af kunder mv. ikke fradragsberettiget omkostninger betyder at der ikke kan opnås skattefradrag for disse, dette gælder bøder, gebyrer- og renter til det offentlige.

Du kan trygt stole på at en revisor vil få det hele med. Det er trods alt vores arbejde Smile

Alle andre spørgsmål kan stilles i en PM, hvor du kan få mit nummer og email hvis du har lyst.

Mange hilsner.

Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 21:15

Iværksætter Revisoren

Ingen beklagelser. Jeg kan jo bare råbe op :-).

Dit sidste svar gav mig meget mere. Ikke at jeg med ET så lyset men jeg blev da lidt klogere.

Jeg vil gerne skrive dig en PM og MEGET gerne ha` lov at ringe til dig. Det ville være en rigtig stor hjælp er jeg sikker på. Men jeg vil nok helst ringe imorgen. Nu sender jeg dig en PM og så kan vi tage den derfra.

Mvh

Søren

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer og undskyld at jeg blander mig i samtalen, med et budskab der er lidt of-topic!

Jeg vil bare sige til dig "iværksætter-revisor" at der er utroligt venligt af dig at hjælpe de nye herinde. Jeg har bare en enkelt anke til dig.... I samtlige af dine tråde, og jeg læser ALLE indlæg, beder du folk om at kontakte dig via PM!!! Hvorfor ikke bare holde samtalen i det åbne så alle kan drage nytte af din viden??? Jeg kommer måske til at træde dig over tæerne nu, men det VIRKER lidt som om du er ude på at kapre kunder til dit foretagende, ved at få dem i "privat"dialog og jeg synes din stil er lidt vakkelvoren!!

Her på siden har vi en revisor der hedder Peter. Han hjælper alt og alle og har haft over tusind indlæg og besvarelser. Det jeg vil frem til er, at når en AMINO ser en anden AMINO, konstant hjælpe og øse ud af sin viden, så er det vedkommende man tyr til, hvis man skulle ha brug for hjælp i sit foretagende.... Sådan har jeg det.

Jeg har fuld forståelse for at man laver aftaler og forretning i lukket forum, men det er jo ikke ligefrem det der er tilfældet her.

Hvis jeg tager helt fejl af din ageren, så bedes du se bort fra dette indlæg. Håber dog stadig du vil fortsætte med at hjælpe os herinde.

Fortsat god aften.

Dbh

Mads

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 23:47

Hej Mads

De fleste indlæg jeg laver hvor jeg henviser til PM er til ydeligere spørgsmål. Dette betyder ikke at de ikke må skrive videre i tråden, men blot at jeg åben overfor spørgsmål privat, hvis det er det de vil :)

De få gange jeg henviser til direkte at kontakte på i en PM er det ofte fordi jeg vil henvise eller hjælpe dem ved at give nogle kontakter fra mig, som de kan kontakte angående deres problemstilling. Disse kontaktoplysninger ønsker jeg ikke at ligge ud offentlig på nettet.

I dette tilfælde tror jeg det kan være svært at rise alle regler angående skattefradrag og momsfradrag medvidere op herinde :)

Håber ikke det bliver opfattet, som om jeg kun prøver at få kunder. Jeg er her trods alt for at hjælpe! 

Mange hilsner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hej

Jeg forstår netop hvad du prøver at sige her .

Når du køber eksempel en pc til 10.000 kr i Fona , vil du vide om du kan trække det fra ?

Og der mener du om du kun kan trække 2.000 kr fra eller tage 10.000 kr fra din irksomhedens kasse.

Og jeg håber/tror det er det sidste at det en udgift for at du kan være selvstændig . Også tror jeg enda du får moms tilbage.

Købsmoms og salgsmoms så gr det vel op står i samme situation som dig
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)