Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed i Brasilien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at lave en forretningsplan til et eventbureau som jeg gerne vil lave i Rio de Janeiro. Jeg ville derfor gerne høre fra andre der har erfaringer med at starte virksomhed i Brasilien og hvilke problemer i et løbet ind i, så jeg evt. kan begynde at undersøge disse.

På forhånd mange tak!

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:32

Hej Jacob Bjerring.

I denne forbindelse vil jeg først og fremmest kontakte andre, der har flyttet deres produktion eller salg til landet. I kan udveksle erfaringer kulturen er jo meget anderledes og du kan lærer meget selvom de ikke er i din branche. 

Derefter vil jeg snakke med en revisor (som mig Wink ) for at se på de økonomiske trusler og muligheder. I denne forbindelse skal der også ses på hvilken slags selskab der skal oprettes med henblik på risikoen og om du vil have et hovedselskab herhjemme eller du vil have det hele i landet.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive en PM, så svarer jeg straks.

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Skrevet kl. 20:40

Mange tak for svaret!

Jeg håbede på at der var nogen som der havde denne erfaring der ville dele lidt ud af den. Den første plan med eventbureauet var at det skulle varetage opgaver fra danske virksomheder, som vil brande eller markedsføre produkter i brasilien vha. events, samplings osv. Men man er jo nok også nød til at se på de brasilianske eller andre udlandske kunder. 

Min kærestes far bor og har arbejdet med off-shore i brasilien i over 10 år, samt han har en brasiliansk kone, så lidt netværk er der jo. Men syntes det er svært at finde noget om at starte virksomhed i Brasilien. Har søgt i utrolig mange timer hver dag i meget lang tid. Har også fundet ud af en del, men kunne være fedt med andres erfaringer. Man lære jo heldigvis af det mest!

På forhånd tak!

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Skrevet kl. 20:47

Hej Jacob Bjerring.

I denne forbindelse vil jeg først og fremmest kontakte andre, der har flyttet deres produktion eller salg til landet. I kan udveksle erfaringer kulturen er jo meget anderledes og du kan lærer meget selvom de ikke er i din branche. 

Derefter vil jeg snakke med en revisor (som mig Wink ) for at se på de økonomiske trusler og muligheder. I denne forbindelse skal der også ses på hvilken slags selskab der skal oprettes med henblik på risikoen og om du vil have et hovedselskab herhjemme eller du vil have det hele i landet.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive en PM, så svarer jeg straks.

Regner helt sikkert med at det hele skal placeres i Brasilien. Dog kommer der bare en masse problemer da jeg ved de er meget langsomme. f.eks. tager det over 100 dage at oprette en virksomhed, hvor det kan gøres på få dage i Danmark. Har også hørt det er svært at modtage penge fra Danmark til en brasiliansk konto, og det kan tage flere mdr. hvilket ikke helt er optimalt. Derudover er udlånsrenten en af verdens højeste i Brasilien, ved ikke om det er muligt at låne i Danmark hvis firmaet ligger i Brasilien? er det sikkert ikke. Kan heller ikke komme frem til hvilke virksomhedsformer de arbejder med i Brasilien, indskud osv. Også er der det med eksport afgifter, om det overhovedet kan betale sig for danske virksomheder at åbne et marked i brasilien når alt import i de brasilianske butikker koster 20-25% mere end det de selv producere? 

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:55

Hej Jacob Bjerring

Det er jo muligt at ligge virksomheden i Danmark, men operere i Brasilien. Dette vil også gavne dig med hensyn til banken, da de højst sandsynligt hellere vil låne penge til et dansk firma. Dette fjerner også ulemperne ved ventetiden og udlånsrenten. 

Mange danske virksomheder prøver at komme ind i på markedet i Brasilien, da dette er et hurtigt vækstende land. Planlægger du events for danske virksomheder i Brasilien vil dine kunder jo også primært befinde sig i Danmark.

Håber mine tanker kan hjælpe dig lidt.

Kontakt mig venligst med en PM, hvis du har ydeligere spørgsmål Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Skrevet kl. 21:01

Kan godt følge dine tanker, og det var også grundideen til at starte med. Dog er jeg bange for at der ikke er nok kunder i Danmark, og man er nød til at supplere med kunder fra brasilien, da der stortset ikke eksistere nogle eventbureauer der nede. Men hvis nu hovedekontoret befinder sig Danmark, så skal ens kunder vel ikke betale moms når aktiviteten finder sted i brasilien? Men personskatten og virksomhedsskatten i Brasilien er jo meget lav, hvilket den ikke ligefremmest er i Danmark..

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 21:19

Hej Jacob.

Jeg er Brasiliansk gift, taler / skriver Portugisisk og har boet og drevet eget firma i Brasilien i en årrække.

Jeg hjælper gerne dig og andre Aminoer med info vedr. Eksport salg til Brasilien / Brasiliansk selskab / evt. kontakt til egnede kandidater til jobs i Brasilien.

I kan skrive til mig på flg. e-mail: martin_lehm@hotmail.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Skrevet kl. 21:24

Mange tak for svaret!

Det kunne næsten ikke være ret meget bedre. Jeg vil meget gerne sende dig en mail, og gemmer derfor lige din email. Der går heldigvis et par år til jeg er klar til at springe ud i det, så lige nu samler jeg bare så meget til min forretningsplan som muligt for at komme godt fra start. Men får lige formuleret de spørgsmål jeg mangler svar på så sender jeg dig en. Mange tak :D

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)