Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg dem overtalt? (Dem med pengene.)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig lige en PB.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:10

Hvis du har brug for 1.5 mio skal du ikke i banken overhovedet!

Du har brug for venture capital istedet, da beløbet overstiger hvad der normalt kan lånes i banker. Jeg hørte engang at 0-500.000 lånes i banker, 500.000-1.000.000 af business angels eller VCs og beløb over 1 mio rejses gennem VCs. Jeg tror ikke at det er helt skævt...

Det vil, efter min mening, også være bedre ikke at hæfte personligt for et beløb af den størrelse. Jeg ville hellere dele ud af ejerskabet, dele risikoen, og samtidig få samarbejdspartnere til at hjælpe mig til succes. Det betyde ikke at man hverken tror mindre på ideen, eller brænder mindre for den, når man vælger at tage en mindre risiko.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 01:49

Henry Ford gik konkurs 2 gange før han fik succes, så bare du lærer af dine fejl, så er det ikke problemet. Du har lært siger du at du har gået efter de for nemme penge før - sikker på du har ændret spor, siden du vil gå ind på et så konkurrencepræget massemarked som gambling?

Uden at være verdens største ekspert så tænker jeg her en sen nattetime..

Hvis du tager i banken for at hente pengene, så bliver du i sidste ende udelukkende vurderet på om du har både betalingsevne og vilje til at tage skraldet altså gælden, hvis det går galt. Banker tjener i denne forbindelse penge på udlån med renter - ikke på at købe aktier i små iværksætteres ideer. Så hvis du kan sandsynliggøre at du kan tjene pengene hjem ved almindeligt arbejde, hvis du går konkurs eller du kan skyde friværdi, opsparing m.m. ind som kan dække tabet, så låner de dig pengene, hvis banken ikke kan få en bedre rente et andet sted.

Som nævnt af en anden så har du nok mere brug for en investor som tror på ideen. Her skal du så sandsynliggøre at der er et marked som investor kan score kassen på. Igen vær beredt på at hæfte med personligt ansvar og selv skyde penge ind. Ingen investor har lyst til at låne dig 1 million og så skrider du efter et par måneder, fordi du synes det begyndte at lugte af hårdt arbejde eller fik et andet indfald. 

Jeg kender dig ikke, men jeg ville have nej-hatten-på, hvis du kom med et gamblingoplæg uden penge og uden beviser for at kunderne faktisk gider spille på den måde, som du er så sikker på. HVis du får et nej, så henvend dig i stedet til en mindre spiller på gamblingmarkedet og byg konceptet op å en eksisterende kundeplatform m.m. Laaaaangt den sikreste, billigste og hurtigste vej.

Hvis dit CV med erhvervserfaring og uddannelse kan bakke dig op så man kan se du både kan gennemføre jobs og uddannelse m.m. med held, så vil det kun være en fordel.

Jeg har været med til at starte små 5 virksomheder op med held - og lagt mindst 1000 andre ideer på hylden efter jeg har tjekket ideernes op mod virkeligheden. Den sikreste og billigste vej er at bygge på noget eksisterende og udvide derfra.

'

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:05
Hej alle sammen, og mange tak for de hurtige og gode indlæg.. 
I rejser mange af de spørgsmål, som jeg har stillet mig selv i løbet af ide fasen.. "er det virkelig det her jeg skal satse på?", "vil projektet skabe overskud?", "er jeg villig til at investere enorme mængder tid og penge?".. 
kaffedrikker, - selvfølgelig kan jeg ikke være 100% sikker på en succes, jeg mener dog at mit koncept er så tilpas nyskabende at det vil kunne blande sig hos de etablerede bookmakere og i løbet af kort tid kunne udvides til det meste af verdens markedet..
Daniel,- du kommer helt sikkert med noget brugbart som jeg helt sikker skal have kigget nærmere efter.. Feks. Jeg er (selvfølgelig), overbevist om at der er et kæmpe marked for min ide, og en pæn succes.. Men efter at have læst dit indlæg, har jeg indset at en eller anden form for markeds analyse er nødvendigt.
Mht beløbets størrelse, så vil jeg mene at det er rammende.. Jeg har gode kontakter indenfor udvikling af sitet, og dette kan gøre relativt billigt. Siden spilleloven blev liberaliseret pr. 1/1 skal man betale et hæderligt gebyr til staten for at drive en lovlig bookmaker virksomhed.
Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 14:11

så du skrev daniel nok havde ret i du skulle lave noget markedsanalyse. Det er alt. Promise gør det - jeg fik gode penge for at rydde op i et firma der lige havde glemt at gøre det og det hele var kørt at sporet. 

Gør nu bare som jeg siger ;) - find en partner der allerede har kunder og OVERSKUD , et mindre pokersite der er interesseret i at få udviklet konceptet til brug for deres forretning. Det er bare 1000 gange nemmere. Og hvis du vil være aktiv i dk og arbejder med en udenlandsk site, så vil de måske være interesserede.

Min mavefornemmelse siger du bør hooke op med folk som har vist de kan drive forretning indtil du har bevist du selv kan gøre det.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:39

Glæder mig til at høre feedback på dit spørgsmål. Men prøv også at søge efter forretningsplangoogle. Så lemmer dér et hav af hjemmesider med gode råd. Du kunne jo også ringe til en bank og høre hvad de forventer.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:40

Godt at høre at du ikke har mistet modet efter de første par forsøg. Som andre også har skrevet så er det de færreste som lykkes første gang. Så det at du har prøvet (og lært), uden at miste hverken modet eller at gå fallit, er et plus i min bog.

Du har også helt ret i at det kræver at man brænder for det og går "all in". Du skal forvente at en investor vil teste dig på dette, og vil sikre at du også selv vil investere en relativ stor del af din formue (eller penge du kan skaffe fra venner/familie). Det er investors måde at sikre at du er seriøs og selv tror på det.

Jeg tror ikke du får 1.5 million på dit glatte ansigt alene på "ideen". Du skal selv bevise i lille målestok (beta launch eller andet, for mindre beløb) at du har noget unikt som der er et behov for. Når du har gjort dette, så kan du spørge efter store penge.

I den nuværende fase får du ikke VC penge. de europæiske VCs indenfor software/IT vil have du er længere end jeg tror du er nu. Du har brug for nogle i dit netværk (venner, familie, business angels) som tror nok på dig til at få dig igen. Først senere er det VCs kommer på banen.

Ang kommunikation. Så send ikke lange forretningsplaner i blinde. Du skal på én side (executive summary) beskrive din business, og det er denne side du sender ud. Når du så har møder i stand med potentielle investorer, så kan de få det fulde materiale.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 17:56

... det som kaldes betalaunch kan også kaldes 'proof of concept'. Du skal kunne bevise at du i lille skala kan få kunder - så investor ved at der bare skal flere penge til for at booste og videreudvikle systemet, så vælter kronerne ind. Vær beredt på benhårde krav om afkast. Jeg har arbejdet for et firma med en kæmpeinvestor bag og de ville have 50% af rettighederne og nul løn til idemanden før der var overskud. Du har INTET at handle med, hvis du kun har en ide. Ideer er gratis og opstår ud af den blå luft omkring 1000 gange i timen for den kreative sjæl ;) , er nemme at kopiere og det handler om at føre ideer fra start til slutfase - og slet ikke nødvendigvis dig som har den rigtige kompetene til at gøre det. Time will show - håber du har en god projektlederuddannelse - helst indenfor IT, Salg/marketing etc.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:19
Jeg kan se hvad i mener og fra at være overbevist om at min plan var skudsikker, kan jeg efterhånden finde nogle svage punkter..
Jeg tillader mig lige at dreje diskussionen i en lidt anden retning.
Hvis jeg nu, som kaffedrikkeren foreslår, vælger at lade en mindre, etableret bookmaker køre showet (hvis de overhovedet kan se potentialet), hvordan foregår det så i praksis? Jeg mener, hvad forhindrer ham i at stjæle min ide og søsætte den udenom mig, så snart vi har givet hånd og sagt på gensyn? Det vil være det letteste i verden for ham, da han allerede har en hånd nede i posen med kunder.
Jeg ved godt at jeg rent økonomisk løber en kæmpe risiko ved at ville køre det hele selv, men jeg er i tvivl om hvorvidt det vil være muligt at gå All-in hvis man vælger din model, kaffedrikker.
Jeg har egentlig fået gode svar på mit oprindelige spørgsmål, og tak for det.. Men hvad siger i til det overstående?
Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 20:35

Hvis du ikke har en uddannelse eller tilsvarende selvlært erfaring så ville jeg se at få det inden du kaster dig ud i noget. 

Formlen for at finde ud af om systemet kan sælges er at lave en demo/prototype - lav det som en hjemmeside fx - afprøv det og udvikl' det i samarbejde med pokerspillere. Du kan få en mønsterbeskyttelse - ikke et patent, men så kan man i al fald ikke lige score dit mønster/design. Sørg for at sende det til flere gratis mailkonto - det er fattigmandsbeviset for at man har rettighederne til noget hvis du ikke lige vil bruge 10-20k på mønsterbeskyttelse.

Det kan være vildt svært at få både store og små virksomheder til at satse på noget nyt. I et andet firma var det kæmpestore problem at vi havde virkelig verdens bedste produkt indenfor genren, men ingen af dem som vi ville have til at samarbejde med os - selv mod en fed procentdel - ville. De satsede på deres egne produkter som de ejer 100% af.

Men altså hvis du kan gøre det gratis og nemt for dem at prøve dig og du kan sandsynliggøre der er penge i det, så er det måske muligt.

Synes så småt vi er ude i at snakke om den praktiske gennemførelse nu og ikke kun principper. Men bøger om brugerafprøvning/udvikling projektstyring og salg og marketing og IKKE MINDST kontrakter må du vide noget om. Jeg er rigtig god til kontrakter - og har set og lavet en del gennem tiden. Tro mig, det er i iveren for at komme i gang uden en gennemtænkt kontrakt at grunden til finansiel undergang kan ligge.

Måske skal du snakke med en erhvervsrådgiver? HEr i kbh er det gratis i al fald og jeg har snakket med flere som var fornuftige..

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)