Er skoler momsregistreret?
Tilmeldt 14. Feb 11
stormasten
Skrevet
24-01-2012 kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
?1. Er skoler momsregigstreret?
?.1 Vores virksomhed har lavet et mundligt salg til en skole ved pris 5000 ,- vi snakkede ikke om inkl. eller ekls. moms , hvad er grundreglen i en sådan aftale, er det kutume at prisen er inkl. eller ekls. moms?
mvh. Stormasten
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
24-01-2012 kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Det plejer at være uden moms, når man handler med virksomheder, offentlig .. Send dem en faktura på 5000 + moms.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
24-01-2012 kl. 13:56
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Svar
Idet skoler ikke er momsregistreret må prisen være inkl. moms.
Altså 5.000 kr. inkl. moms.
MvH
Peter
Svar
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Idet skoler ikke er momsregistreret må prisen være inkl. moms.
Altså 5.000 kr. inkl. moms.
MvH
Peter
Hmm.. Kommer vel an på hvilken skole?
Er det en folkeskole? Er det et gymnasium?
Lad os sige det er en kantine på et gymnasium - Jamen denne er muligvis privatejet og har derfor cvr nr og momsregistreret.
Jeg sælger til flere kantiner på skoler - og de er momsregistreret!
Svar
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Boysen
Skrevet
24-01-2012 kl. 14:00
Svar
Jeg har handlet med mange skoler de sidste par år, og det har ALTID været ex. moms, når vi har talt pris.
Svar
Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Mala
Skrevet
24-01-2012 kl. 14:10
Svar
Har også leveret til skoler og andre institutioner under kommuner, og det har altid været ekskl. moms
Svar
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Jeg har handlet med mange skoler de sidste par år, og det har ALTID været ex. moms, når vi har talt pris.
Boysen, hvis I har aftalt, at prisen for dine varer/ydelser er ekskl. moms, er din bruttopris vel nettopris plus moms.
Har man aftalt en pris uden at nævne "ekskl. moms", og skoler som Peter siger ikke betaler moms, er bruttopris vel lig med nettopris? :-)
Om momsfrie ydelser i forhold til undervisning/skoler
Prøv at se under "Undervisning og kursusvirksomhed ".
Dækker det ikke emnet?
Dbh. John
Svar
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Tilmeldt 14. Feb 11
stormasten
Skrevet
24-01-2012 kl. 14:22
Svar
Tak for de mange hurtige svar
det lyder som om der er delte meninger.
I det her tilfælde er det en almindelig folkeskole, hvor vi skal fakturere via EAN-nr, men hvis skoler ikke er momsregistreret som peter sig, så er der vel noget om snakken at kunden gå ud fra at prisen er inkl. moms?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
24-01-2012 kl. 14:22
Svar
Men du har vel modsat trådstarter været så klog at aftale at prisen var ex moms? Hvis jeg var en ikke momsregistreret skole, ville jeg holde fast i at prisen er 5000 kr brutto.
/Henrik
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
24-01-2012 kl. 14:30
Svar
Hej igen.
Jeg har for mange år tilbage haft problemet meget tæt inde på livet.
Har lavet rigtig mange regnskaber for private skoler, gymnasier mv.
Normalt talte man altid inklusive moms, og havde en leverandør ikke oplyst dette,
holdt skolerne fast på....at prisen var aftalt inkl. moms.
MvH
Peter
Svar