Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Back Up af server

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Som andre også skriver, hvis du ikke har styr på det så evt. find en managed server...

Hvis du alligevel prøver selv har jeg et script jeg bruger på min hetzner opsætning - bruger den backup server der vist nok følger med alle hetzner servere.

Det er selvfølgelig helt uden garanti eller support...

Men skriv hvis du har behov for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre siger er det ikke lige det nemmeste, og har du ikke nogle erfaring kan det være du skal finde nogle der kan gøre det for dig. Men hvis det ikke er en produktions server du har kørende og har mod på at opsætte det selv kan jeg anbefalde r1soft, som også kan integreres med Plesk. Det er dog ikke helt billigt :)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som de andre skriver tror jeg det bedste du kan gøre er få en til at hjælpe dig med din server, så du får en backup som er korrekt sat op.

Men en løsning kunne f.eks. være en Amazon S3 med noget rsync.

Men du er nok bedst tjent med at få en mannaged server, hvor andre gør arbejdet for dig eller f.eks flytte til hosteurope.de det har som standard backup af deres VPS/VDS.

Men bare skriv en PM hvis du har behov for mere info.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Per ChantBou:

Ja de siger at man skal klare det selv. Det har jeg så spurt til hvordan, men så siger de bare at man skal back den up selv eller leje en ekstra. Det kan da ikke være rigtigt.

Hej Per. Ja, det er vel ganske naturligt på en dedikeret server ?

Tag et kig på Hetzners glimrende wiki: http://wiki.hetzner.de/index.php/Backup

Og så er jeg sikker på at man-siderne for rsync og tar vil være god læsning for dig.

God vind med serveren!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vi gør på arbejdet er at købe et Dropbox account (pro 100 til 114kr/måneden) og så bruge dropbox-daemon på linux (vi bruger CentOS) til at holde en mappe synkroniseret med Dropbox.

Så har vi sat DirectAdmin (vores server kontrolpanel) til at lave en fuld backup til Dropbox-mappen hver nat.

Dropbox har jo 30 dages versionsstyring, så i princippet har vi altid 30 dages backup af serveren.

Måske det var en mulighed?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Først og fremmest vil jeg også erklære mig enig med de andre, har du ikke erfaring med serverdrift så skal du have dig en managed/driftet løsning hvor udbyderen kan hjælpe dig med backup og den løbende drift - eller alternativt have en konsulent tilknyttet der hjælper med at sætte det op samt at holde serveren løbende sikkerhedsopdateret. Det andet er uansvarligt, og du vil sikkert komme til at fortryde det senere hen hvis noget går galt.

Det sagt, hvis man så skal vende tilbage til dit spørgsmål så er der forskellige muligheder at gribe det an på. Man kan f.eks. vælge en bare metal løsning ala CDP som Jacob anbefaler, rsync'e dataene til en anden server som Niklas anbefaler, anvende Plesks egen backup-funktionalitet til at generere en backupfil eller sætte et script op der dumper sql'en og pakker den samt udvalgte filer (typisk konfigurationsfiler, maildata, wwwdata etc.) ned. Ved den førstnævnte løsning skal du leje CDP licens samt adgang til en CDP server, mens du ved de andre tre løsninger skal have en server eller noget plads et sted som dataene kan overføres til.

Valget af hvilken løsning der er smartest, afhænger af hvilke typer data du har, hvor meget data du har og hvilke behov du har til din backup (hvor mange eksemplarer der skal være, hvor lang tid der skal gemmes tilbage, hvor ofte backup'en skal køre etc.). En beslutning som en udbyder eller konsulent burde kunne hjælpe dig med at træffe.
Fra Herlev
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

For automatisk, remote backup af Unix, Unix-lignende og Linux-operativsystemer, så må Tarsnap (www.tarsnap.com) anbefales. Det er skrevet af FreeBSD's security officer Colin Persival, der også talte til sidste års Open Source Days. Det er 100% krypteret. Brugerfladen er tekstbaseret. Altså oneliners, der er enkelt, at bruge i shell og med cron. Alle versioner af alle filer arkiveres - og kan hentes som det var på den ønskede date - med 1 kommando. Du betaler kun for de unikke data - selvom den samme fil findes X antal gange. Flere maskiner kan tilknyttes samme konto. Restore er lynene hurtigt - sammenlignet med søgetid på konventionalle tarballs. Der er ingen begrænsning på størrelsen af filer eller filsystemet. der kan laves flere nøgler, herunder read-only nøgler, der kan opbevares andre steder, så restore kan ske på trods af omfattende skade.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har haft god erfaring med at gøre følgende

1. sæt en linux server op derhjemme

2. dan et sæt rsa keys på din server hos hetzner og kopier dem til din linux server, se evt. min guide her: http://www.pnilsson.dk/2011/12/03/sadan-logger-du-pa-med-ssh-passwordless/ 

3. lave en rsync af de mapper på din server som er vigtige, er du usikker på hvilke, så tag en rsync af alt

rsync -avpz --delete-during --stats --human-readable / root@dinserver:/backup/server1

Smid evt. denne linie i din crontab så den kører dagligt, så har du en sync af din server på din server hjemme, du kan så evt. overveje at forfine det lidt ved at excludere mapper du ikke har behov for eller lave flere kopier så du har lidt mere historik.

Jeg vil mene at rsync er din ven, jeg har erfaring med at synce en webserver med ca. 100 GB data, det er ikke meget der ændrer sig, det er mest i starten hvor der er tilgang af nye kunder at der sker lidt.

Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil faar en 3/3 mbit TDC G.SHDSL linje i april maaned. Vil det vaere hurtig nok for webhotel backup?

Tak.

dds

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor mange data, men ja den vil være nok til at tage backup af et par servere med rsyn da det kun er forskellene der skal overføres.

En datamængde på 100 - 200 GB til servere med webhoteller, vil nok være grænsen at holde i sync før du skal have en større download.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)