Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-shop forsendelser ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der også er fedt ved GLS er at de har fået mulighed for tracking (mener jeg ikke de havde for bare et par år siden) og har diverse systemer til at gøre det meget nemt at sende pakker med dem.

Er jeres aftale baseret på pr. pakke afregning? og hvordan holder i styr på hvem der sender pakkerne af jer og jeres partner?
 
Hvorfor opretter man ikke bare et netværk af folk/firmaer som vil være med i et netværk hvor man laver en stor aftale med fx GLS så man kan få nogel rigtigt gode priser på distributionen.
 
Vi kommer selv til at sende minimum 4000 pakker om året. Mon ikke man kan finde nogle Aalborg firmaer der vil være med til at gå sammen om det?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Fragtmænd har også et trackingsystem, men det halter nu lidt da scanningerne ikke lægges ind med det samme, så oplysningerne er ikke up-to-date. Så om GLS-systemet fungerer bedre mht. dette kan vi kun håbe på.

 
Prisen er aftalt pr. stop for pakker op til 30 kg.
 
Vi bliver oprettet med selvstændig afh. adresse, så de pakker vi afsender kan sagtens isoleres på en faktura.
 
Idéen med et netværk er rigtig god, måske man kunne få de lokale erhvervskontorer til at koordinere og arbejde videre med det. Det vil nok være en lidt stor mundfuld selv at gå i gang med. For at få et fornuftigt tilbud vil jeg vurdere at man skal over 50.000 pakker.
 
Da du skriver noget om Aalborg er DLD måske alligevel en mulighed. De starter netop deres ruter ud fra Aalborg.
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har snakket med DHL flere gange da jeg sender et to cifret tusinde antal pakker ud om året og derfor bruger mange penge på postdk. Men de vil ikke have noget med mig at gøre da det er privat pakker.... Desværre :-(

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej!

Kæden Mail Boxes Etc. kunne være et forsøg værd. Det kræver dog at du bor i nærheden af en af butikkerne.
 
Jeg er med-indehaver af butikken i Rødovre, og vi betjener kunder i et område med en radius på 5 - 10 km.
 
Vi har samarbejdsaftaler med en række distributører (blandt andet DPD, PostDK, UPS etc.), og kan hjælpe med at finde den bedste pris og samtidig håndtere lager og/eller pakkefunktion. 
 
Selve fragt-priserne kan vi ofte også give en god rabat på. Både til private og virksomheds-modtagere.
 
 Se eventuelt mere på www.mbe-rodovre.dk.
 
 

MVH
Thomas

tmf@medardholding.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

 
Velkommen til Amino!
 
Jeg synes at MBE er et spændende koncept og jeg håber at du vil øse ud af noget af din viden i franchiseområdet...
 
Jeg kører selv forbi jeres butik hver dag, men synes det er svært at gennemskue konceptet, i forhold jeres priser og services...
 
/Brian
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Det er et af kædens helt store problemer, det du henviser til, men at de potentielle kunder
har svært ved at gennemskue hvad butikkerne kan hjælpe med.

I de enkelte butikker gør vi alt hvad vi kan for at prøve at gøre det enkelt - og jeg ved at der på kæde-niveau i DK i øjeblikket arbejdes på en langsigtet markedsføringsstrategi.


Butikkens services kan inddeles i 2 hovedgrupper - jeg vil prøve at fortælle kort om de 2 grupper....

Post- og Pakkeservice

- Fragt og forsendelse: Her kan vi hjælpe med at distribuere alt fra breve til pakker (i ALLE størrelser!). Vi sendte en pizza-ovn til Sibirien for nogle uger siden, og sender masser af små pakker rundt i DK.

- Indpakning: Vi kan stå for indpakning af det som man ønsker sendt. Vi ved hvordan en vare skal pakkes ind, for at den klarer transporten, og vi har alle materialerne!.

- Kurertransport: Vi kan få en violin til London, hvis du skal spille koncert på lørdag ;-)
- etc. etc. etc.
 

Grafisk design og kommunikation
- Print og Kopi: Vi kan levere print og tryk i alle mulige formater.
- Grafisk design: Her hjælper vi med design og opsætning af f.eks. salgsbrochurer, udstillingsdisplay, brevpapir, visitkort etc.
 
 
 
Jeg skal prøve at skrive mere i franshise-området her på sitet, og hvis nogen har spørgsmål til konceptet i øvrigt, må I endelig hive fat i mig.
 
Der findes 5 butikker i DK i dag - koncentreret i hovedstadsområdet, og det bliver rigtigt spændende at følge udviklingen i det kommende år - jeg er sikker på at der åbner en række mere.
 
 
Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har til nu været et problem for pakke firmaerne at kunne / vill levere til private. Generelt ar deres holdning at 95% af forsendelserne SKAL være til erhverv og så vil de godt se igennem fingrene med at de sidste 5% er til privte - næste problem er at pakkefirmaerne kommer oftest om formiddagen, hvor private ikke er hjemme og så smidder en seddel i postkassen om at varen kan afhentes på deres distributionscenter, hvilket er noget rod, for fx en kunde i Nordborg på Als og deres nærmeste center er i Kolding hvilket er en afstand på 1½ times kørsel.

Vi bruger selv udelukkende Post Danmark, da de leverer varen og generelt også til tiden - og kunden har som regel aldrig langt til nærmeste posthus. Skal kunden køre efter sin forsendelse vil man opleve at forsendelse IKKE bliver afhentet og dermed returneret. Dette giver så igen extra arbejde med at udpakke, lægge på lager og kreditere og refundere beløbet - meget arbejde og irritation for at spare 25,- i porto, som kunden jo alligevel selv betaler.
 
Jeg kan oplyse at vi med ca 4.000 forsendelser i 2005 hvoraf en meget stor del var sendt som maxibreve, kun har haft en eneste forsendelse som blev væk i posten.
 
Men hører genne såfremt der kommer nye alternative muligheder, med de "store" etablerede på markedet.  Ideen med samarbejdsaftaler er også god, så hvis nogen ønsker samarb, så...

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)