Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-shop forsendelser ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Ja, jeg fik svar, men det var helt crazy priser, DHL regnede med at det skulle være ekspress forsendelser som var fremme næste dag, så jeg afventer nye priser fra dem, men der sker nok ikke noget på denne side af nytår.
 
Burde lave en distributions service med speciale i webshops, DHL har ikke helt fanget ideen endnu.
 
 
 
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super god ide :-)

 
Prøv at tjekke min tråd her!!
 
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=1713&num=15&pageNo=1
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Må man have lov at spørger hvordan det går?
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi benytter PostDanmark, men størstedelen af vores varer kan også sendes som brev.

Jeg synes selv, at det er skønt at modtage varer fra PostDanmark, da man kan hente dem på sit lokale posthus fremfor at skulle til Tåstrup eller lignende (i det tilfælde, at man ikke er hjemme ved levering).
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige modtaget lidt insiderviden fra GLS, i går.

De er i gang med at lave aftaler med et netværk af butikker i DK, så der bliver et tæt netværk af pickup points i hele DK.
 
Så mister PostDK endnu en fordel......
 
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg roder selv med tanken om at starte en webshop og er naturligvis heller ikke alt for begejstret for Post DKs priser og vil derfor gerne finde et alternativ.
 
Jeg ville derfor hører om det er rigtig forstået at DHL er villig til at indgå en fast aftale om udbringelse af shoppens varer (selvom ca. 100 % er til private)?
 
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Da DHL bruger postdk til at leverer deres privatpakker, kan jeg ikke se nogen hindring i det.
Ring og tag en snak med dem, både DHL og GLS har en salgskonsulent tilknyttet.

 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har i de sidste 3 år benyttet Danske Fragtmænd og har i det store og hele været godt tilfreds. Vi sender pt. 4.000 pk. om året og det er kraftigt stigende. Danske Fragtmænd (DF) har så pr. 1. januar indført et GEBYR på 45,- kr. + moms for levering til private. Det er en fordobling af vores fragtpris og den går selvfølgelig ikke. Efterfølgende var vi hele raden rundt blandt distributører. Beskeden fra de fleste (UPS, DHL, Transportgruppen) var at de kun kørte B2B og ikke til privatkunder som vi har behov for. Vi fik et "tilbud" fra Post DK som vi ikke kan bruge til alverden. Vi fik Erhvervsbladet til at rode lidt isagen og Børsen har også haft en artikel om emnet. Resultatet er at kunder i stor stil i øjeblikket flygter fra DF.
 
Det nye gebyrsystem er endvidere komplet tåbeligt udformet. Det er den udbringende chauffør som i hvert enkelt tilfælde skal vurdere om der er tale om en privatkunde eller en erhvervskunde. Er vurderingen at det er en erhvervskunde, så skal chaufføren sætte et orange label på den kopi af fragtbrevet som går retur til afregning på fragtcentralen. Herfra sendes regningen videre til afsenderen. Jeg har fra flere sider hørt at det allerede har givet tlf.storm hos DF vedr. fejlvurderede leveringer. Så det skal jo nok blive godt, især da jeg fra flere af de vognmænd der er medejere af DF har hørt at de også synes at det er totalt tåbeligt. Så jeg tror ikke at det system holder i længden, så hvis der er flere som er frustrede over dette så fortsæt med at lægge pres på dem, for at få gebyret fjernet igen.
 
I mellemtiden er vi gået sammen med et andet firma som har en anseelig mængde pakker og derfor har en meget attraktiv storkundeaftale. Det har gjort at vi fremover kan få distribueret til priser der ligger væsentligt under DF´s også før gebyrindførelsen. Så mit råd må være at man finder sammen og "køber" fragt sammen. Dette har faktisk gjort at vi overvejer også at finde andre at gå sammen med, rent indkøbsmæssigt bl.a. med henblik på indkøb af emballage. Så hermed er idéen givet videre...
 
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Hvordan laver i en aftale om sådan distribution med andre store kunder? og det blev ikke klarlagt om det var postdk i gik sammen om at bruge.
 
Hvordan fungere det helt pratisk, skal der være afhentning samme sted eller kan firmaerne ligge i hver sin ende af landet?
 
Udskriver labes/stregkoder fra et postprogram fra post dk eller hvordan? Vi er nemlige meget interesseret i at finde en partner indenfor distribution af pakker også. Vi regner med at komme til at sende 4000 pakker om året.
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

 
Den aftale vi har indgået drejer sig om distribution via GLS. Vi har underskrevet en kontrakt med det firma som har storkundeaftalen. I princippet er vi så blot en afdeling af dette firma (kun set rent distributionsmæssigt) og vi afregner med firmaet og ikke med GLS.  Afhentning kan foregå hvor som helst hver dag. Kunsten er så at finde et firma man kan indgå en sådan aftale med. Motivationen for et sådant firma kan være at kunne opnå endnu bedre priser med en endnu større mængde eller evt. at de tjener et par kroner hver gang du sender en pakke.
 
Der findes også et lille fima som hedder Dansk Lokal Distribution (www.DLD-net.dk). De er også attraktive rent prismæssigt, men de har faste ruter på faste ugedage og pakkerne skal afleveres på faste pick-up-steder, så det er lidt mere besværligt.
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)