Efter at have været selvstændig i 12 år, er jeg nu efter firmaet måtte lukke, blevet lænket til en kommunal jobsøge bænk. Sjældent har jeg oplevet noget så uinspirerende "kursus"/tilbud. 4 uger foran en pc hvor jeg kan se på de samme jobopslag som også var der i går og i forgårs. Har søgt alt imellem himmel og jord, men er nu nået dertil hvor inspirationen er fløjet ud af døren, på samme måde som mine medkursisters lyst til at ville frem i livet... Det der også er med til at fjerne motivationen er, at der er rigtig mange som fortæller om virksomhedspraktikker de har aftalt, men som kommunen så ikke vil godkende, fordi det er vigtigt at kursisterne fuldfører disse 4 uger. På trods af, at flere af dem kan fortælle om gode jobmuligheder, efter endt praktik. Systemet bremser os på alle mulige måder. æv! Hvorfor skriver jeg så her? Jo, jeg søger inspiration til en mere aktiv jobsøgning. En måde hvorpå jeg igen kan føle, at jeg faktisk får noget ud af tiden hernede. Er der nogle der ar gode forslag eller links til sider der kan genskabe min ellers store kreativitet og dræbe min begyndende prokrastination? :) Jeg har været i rengøringsbranchen i 12 år primært som selvstændig, og har dermed en del erfaring som leder på flere plan. Jeg har søgt jobs på alle plan, stort som småt, og har den overbevisning, at jeg gerne tager alle jobs. Og gerne et job helt nede på gulvet, i en organisation jeg kan vokse mig stor i igen. Drømmen er et arbejde i en finansiel koncern eller som børsmægler/aktieanalytikker, men da jeg ikke har økonomisk mulighed for at tage en relevant uddannelse, kunne et job i et børsmæglerselskab der er åbent for at uddanne sine egne folk, være en fantastisk mulighed.
|
Du er altid velkommen til at tage et kik på denne side, der handler om netop eksempler på ansøgninger, aktiv jobsøgning, kreativ jobsøgning og meget mere.
Der skulle være lidt for enhver smag og sikkert også noget, som kan være med til at inspirere.