Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldersgrænse for webshops

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er 15 år gammel og har tænkt mig at åbne en webshop.

Men før vil jeg vide om det overhovedet er muligt at åbne en som 15 årig.

Jeg ved godt hvordan man gør, og har læst en masse om det, men vil lige vide om jeg er gammel nok.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 20:04

Det kræver en virksomhed, og et CVR nummer at have en webshop, med mindre at omsætningen ikke overstiger 50.000 DKK om året. (Afsætning*salgspris). 

Jeg vil råde dig til at tænke din idé rigtig godt igennem fra starten af! Idéen skal være speciel, og ikke bare en drøm om at åbne en online tøjbutik, lige som alle de andre. 

Du må gerne skrive hvis du skal bruge hjælp.. Smile

Held og lykke!

Venlig hilsen

Jonas Donbæk

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 16:18

Følger med her

.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:43

Det kræver godkendelse fra statsforvaltningen hvis du er under 18 år og vil stifte et firma.

Vi har en webshop-kunde der er 17 år som har startet en webshop, og han har været turen igennem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Hej

NimaJ:

Hej, jeg er 15 år gammel og har tænkt mig at åbne en webshop.

Men før vil jeg vide om det overhovedet er muligt at åbne en som 15 årig.

Du skal normalt være 18 år. Men der er en mulighed for dispensation. Reglerne om det står i Værgemålslovens § 43, som lyder:

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Så du kan ikke bare gøre det alene, og derfor vil jeg foreslå, at du sammen med dine forældre/værge kontakter Statsforvaltningen for at få sådan en dispensation. 

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)