Hej, jeg overvejer at starte min egen virksomhed, med salg til udlandet men har en del spørgsmål. Hvordan foregår det helt praktisk, når man gerne vil starte egen virksomhed? Jeg kunne godt tænke mig en trin for trin vejledning. Altså hvem kontakter jeg, hvordan med moms registrering osv.osv. Håber der er nogle herinde, som kan beskrive processen meget pædagogisk :) Vh. greek |
Hej Greek,
Jeg har været 18 år i omkring 2 måneder, og jeg har allerede min egen virksomhed. Oprettelsen gik faktisk helt smertefrit! Læs eventuelt omkring opstart af virksomhed ved "Start Vækst". Her er mange gode råd, tips og tricks.
Selve blanketten du skal udfylde for at oprette din egen virksomhed kan du finde her.
- Jeg udfylde blanketten, og skrev undner med NEMID.
- Jeg fik herefter et bevis på min virksomhed var oprettet, både fra SKAT og Erhvervs & Selskabsstyrelsen. SKAT modtager automatisk det hele fra EOGS, og får dig oprettet som virksomhed i sit system.
- Jeg snakkede med min bank, og de oprettede en erhvervskonto.
- Udført. Du ejer du nu din egen virksomhed, med tilhørende bankkonto.
- Processen kan være anderledes iht. hvis du skal lave en meget speciel virksomhed, eller skal låne mange penge til virksomheden gennem din bank!
ØKONOMISYSTEM: Det er vigtigt at du har styr på din økonomi! Jeg bruger BillysBilling som er et ekstremt nemt og online faktura system. Det koster kun 80,- i måneden, som er et tilbud til iværksættere. Prøv evt. deres 30-dage gratis!
Held og lykke!
Venlig hilsen
Jonas Donbæk