Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg overvejer at starte min egen virksomhed, med salg til udlandet men har en del spørgsmål.

Hvordan foregår det helt praktisk, når man gerne vil starte egen virksomhed?

Jeg kunne godt tænke mig en trin for trin vejledning.

Altså hvem kontakter jeg, hvordan med moms registrering osv.osv.

Håber der er nogle herinde, som kan beskrive processen meget pædagogisk :)

Vh.

greek

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Greek, 

Jeg har været 18 år i omkring 2 måneder, og jeg har allerede min egen virksomhed. Oprettelsen gik faktisk helt smertefrit! Læs eventuelt omkring opstart af virksomhed ved "Start Vækst". Her er mange gode råd, tips og tricks.

Selve blanketten du skal udfylde for at oprette din egen virksomhed kan du finde her.  

1. Jeg udfylde blanketten, og skrev undner med NEMID
  2. Jeg fik herefter et bevis på min virksomhed var oprettet, både fra SKAT og Erhvervs & Selskabsstyrelsen. SKAT modtager automatisk det hele fra EOGS, og får dig oprettet som virksomhed i sit system. 
  3. Jeg snakkede med min bank, og de oprettede en erhvervskonto. 
  4. Udført. Du ejer du nu din egen virksomhed, med tilhørende bankkonto. 
  5. Processen kan være anderledes iht. hvis du skal lave en meget speciel virksomhed, eller skal låne mange penge til virksomheden gennem din bank!

ØKONOMISYSTEM: Det er vigtigt at du har styr på din økonomi! Jeg bruger BillysBilling som er et ekstremt nemt og online faktura system. Det koster kun 80,- i måneden, som er et tilbud til iværksættere. Prøv evt. deres 30-dage gratis! 

Held og lykke! Smile

Venlig hilsen

Jonas Donbæk

Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 20:38

Hej Jonas,

Mange tak for info - det lyder som om at det er til at gå til, så er det bare at springe ud i det.

Også held og lykke til dig med din virksomhed.

venlig hilsen

Greek

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 20:50

Hej igen, 

Selvtak! Jeg ved hvor vigtigt det er at danne sig overblik i starten. Det er nemt, og bare hold hovedet kold, hvis der skulle opstå noget. Og husk endelig på citatet "What ever it takes!

Hvis du brænder for det, så er der ingen der kan holde dig tilbage! Skype-TongueOut

Tusind tak!

Venlig hilsen

Jonas Donbæk 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:05

Jeg synes det er et super indlæg af Jonas. Meget lige til, men hvis du har lidt mønt, så kontakt evt. en revisor/advokat som i givet fald vil kunne anbefale hvilket form for selskab du skal starte. Der findes flere forskellige selskabsformer hvor nogle kan passe bedre til dig på lang sigt og nogle på kort sigt. F.eks. bør du overveje en løsning med et holding selskab. Der kan være en masse skattemæssige fordele ved det på længere sigt, så det kan være godt at tale med nogle kloge hoveder, så du træffer den rigtige beslutning fra start.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 06:52

Tak for rådet Jonas :

Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 06:54

Hov,  skrev egentlig kommentar til Jonas, men også tak til dig dig for et godt indlæg.

Det er rart, hurtigt, at kunne blive klogere på det med med at starte egen virksomhed :)

Vh.

Greek

Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 07:00

Tak for rådet Jonas:)

vh.

Greek

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)