Det er en meget interessant dialog.
Jeg har arbejdet professionelt i tæt på 15 år med over 10 forskellige systemer. Og de fleste gange er performance ikke faldet på systemet, men ressourcerne internt i organisationen. Hvad har vist sig praktisk muligt at gøre, hvor mange flows etc. har organisationen kunne opbygge.
Vi har taget flere kunder fra de såkaldte "store" løsninger, fordi kunderne aldrig nogensinde bruger funktionaliteten. Og rent faktisk også fordi trenden, hvor online bliver betragtet mere seriøst som forretningskritisk, begynder at agere som andre dele af virksomheden. Nemlig at man skal have styr på kernedata, BI og CI data (CRM) vil man ikke længere have liggende i en tangent til forretningen - alene i en publiseringskanal til en sekundær salgskanal - nemlig online. Sagt på jysk - det skal tættere ind på forretningen.
Derfor ser vi flere store retailere vælge CRM og BI kerner, datawarehouses, hvor de placerer den information, og integrerer op mod deres email marketing platform. Og dermed bliver det kvaliteten af API'et og øvrige integrationsformer der bliver afgørende.
Endvidere opdager vi også hvordan flere af de store løsninger har et NOGET løssluppet forhold til dedikerede ip-adresser og shuffling på ip'er for at PRESSE mails fra tvivlsomme lister igennem. I stedet for at RÅDGIVE kunden til at have en bedre list hygiejne, eller ligesom indstille systemerne til at forcere det. De er simpelthen bange for at beskære deres egen forretning med 30-40% ved at gå samlet ned i mailvolumen.
Her er lige 10 gode råd, når du mestrer det, kan vi begynde at tale om avancerede funktioner -:)
http://mailplatform.dk/artikler-presse/10-gode-rad-sadan-opbygger-du-en-god-mailingliste-og-faar-succes-med-dine-nyhedsbreve/
Kim Østergaard
Mobil 42 555 555
kim@loyalitet.com
www.loyalitet.com og www.mailplatform.dk