Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EmailMarketing Vendors, 1. kvartal 2012

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig mange meninger og indlæg omkring Email Marketing. Tænkte jeg ville give et lille indspark ved at henvise til den nye rapport fra Forrester Wave.

Forrester Wave er lige kommet med deres rapport: "EmailMarketing Vendors, 1. kvartal 2012" - og udpeger igen ExactTarget til at være i toppen. 

Vi repræsentere ExactTarget i hele skandinavien (siden 2004) og jo selv om I måske er et lille firma har vi også løsninger der passer til jer. 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm interessant.

Lige et spørgsmål: Får man rapporten ved at udfylde formularen på den side du linker til, og er den gratis?

Ikke noget der ligefrem fremgår særligt tydeligt :-P

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

SoerenS:
Får man rapporten ved at udfylde formularen på den side du linker til, og er den gratis?

Ja og Ja

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende læsning :-)

Umiddelbart har jeg et stort forbehold over for rapporten og dens konklusioner. Den har valgt kun at sammenligne 6 systemer af følgende årsag:

"To address the implications of the changes in the email market, we reviewed those vendors that could
manage marketers’ immediate email marketing needs and also know how and why to integrate email
into cross-channel conversations."

Der er himmelråbende stor forskel på det amerikanske og det danske marked. 99% af de danske virksomheder er langt fra det e-mail marketing stadie, hvor de er klar til at bruge de features, som store amerikanske virksomheder anser som basale. F.eks. kravet om at understøtte "conversations", og det endda cross channel.

For hvor er f.eks. store systemer som Mailchimp og CampaignMonitor?

Det er helt klart store systemer, men de lever også helt klart ikke op til udvælgelseskriterierne i rapporten. Men det er ikke det samme som at sige at de ikke har væsentlige markedsandele, og at de ikke er interessante for netop det danske marked.

Men når det er sagt, så er ExactTarget helt klart et af de systemer man bør evaluere, hvis man er ude efter en af de store e-mail kanoner :-P

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver dig helt ret i at der findes andre gode systemer end de som er kommet med i rapporten. Forrester har kigget udfra nogle bestemte kriterier hvoraf så 6 systemer har kunnet leve op til disse krav. Der er mange danske virksomheder der ikke er på et særligt højt niveau (endnu) men det kommer stille og roligt. 
Jeg har tidligere fået publiceret en artikel omkring "Næste Generation af Email Marketing" (man skal være logget ind. Det er gratis at oprette en profil) og selv forholdvis store danske virksomheder har meget at lærer endnu. 

Nu nævner du selv Cross-Channel (og lad os sige Multi Channel) og jeg mener at vi kommer til at se meget mere på det område indenfor de næste år. Selv mindre virksomheder kan skille sig ud og "overhale" lidt større konkurrenter ved at satse på de muligheder der ligger her (og som ganske sikkert vil begynde at blive efterspurgt af deres kunder)

Du kan med fordel kigge i Forrester rapporten fra december 2009 (åbner direkte pdf fil) hvor de kiggede på 15 forskellige systemer og målte dem på ialt 69 kriterier. Så får du lidt flere sammenligningspunkter - og nej vi mangler stadig de danske :o)
(Kunne være interessant en Dansk analyse og sammenligning af de systemer der bliver brugt her - har du kendskab til noget der minder om det??)

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en meget interessant dialog.

Jeg har arbejdet professionelt i tæt på 15 år med over 10 forskellige systemer. Og de fleste gange er performance ikke faldet på systemet, men ressourcerne internt i organisationen. Hvad har vist sig praktisk muligt at gøre, hvor mange flows etc. har organisationen kunne opbygge.

Vi har taget flere kunder fra de såkaldte "store" løsninger, fordi kunderne aldrig nogensinde bruger funktionaliteten. Og rent faktisk også fordi trenden, hvor online bliver betragtet mere seriøst som forretningskritisk, begynder at agere som andre dele af virksomheden. Nemlig at man skal have styr på kernedata, BI og CI data (CRM) vil man ikke længere have liggende i en tangent til forretningen - alene i en publiseringskanal til en sekundær salgskanal - nemlig online. Sagt på jysk - det skal tættere ind på forretningen.

Derfor ser vi flere store retailere vælge CRM og BI kerner, datawarehouses, hvor de placerer den information, og integrerer op mod deres email marketing platform. Og dermed bliver det kvaliteten af API'et og øvrige integrationsformer der bliver afgørende.

Endvidere opdager vi også hvordan flere af de store løsninger har et NOGET løssluppet forhold til dedikerede ip-adresser og shuffling på ip'er for at PRESSE mails fra tvivlsomme lister igennem. I stedet for at RÅDGIVE kunden til at have en bedre list hygiejne, eller ligesom indstille systemerne til at forcere det. De er simpelthen bange for at beskære deres egen forretning med 30-40% ved at gå samlet ned i mailvolumen.

Her er lige 10 gode råd, når du mestrer det, kan vi begynde at tale om avancerede funktioner -:)

http://mailplatform.dk/artikler-presse/10-gode-rad-sadan-opbygger-du-en-god-mailingliste-og-faar-succes-med-dine-nyhedsbreve/

Kim Østergaard
Mobil 42 555 555 

kim@loyalitet.com

www.loyalitet.com og www.mailplatform.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)