Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykker til EAN nummer ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Hvordan rykker man bedst en offentlig institution for betaling? Vi har en EAN kunde som ikke har betalt, og er lidt i tvivl om hvordan man normalt vil gribe dette an? Normalt ville vi sende en rykker og kopi af faktura med posten, men vi bruger Fakturaservice.dk til at sende fakturaer til EAN med - og de har ikke umiddelbart en funktion til at rykke for betalingen.

Hjælp ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Jeg ringer normalt til kontaktnummeret i vores system og spurgte hvilken e-mail jeg skulle sende rykkeren til/og eller høre hvorfor der ikke var betalt.

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 15:25

Hej Kenneth

Jeg sender 5-10 fakturaer til det offentlige om måneden og når de ikke betaler, ringer jeg til dem.
Jeg har (7-9-13) aldrig oplevet at en faktura til det offentlige ikke er blevet betalt. Der er til gengæld mange eksempler på, at de betaler for sent. Det er ofte hvis vi ikke har aftalt betalingstiden på forhånd.
Mange af de offentlige institutioner har svært ved at betale hurtigere end 30 dage.

Desuden bruger jeg den gratis e-faktura der er at finde på virk.dk

Vh Brian

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:47

Tak for svarene. Tænkte også det første logiske step var at ringe til den angivne kontaktperson, men var ikke helt klar over hvor meget de egentlig har med betalingen at gøre.

Jeg giver dem et kald og hører hvorfor der ikke er betalt :)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:10

Har aldrig været ude for det. Men som en anden skriver kan de tit godt løbe over betalingsdatoen (Vi køre så også netto+7d)

Jeg ville dog ringe og rykke dem over telefonen i første omgang. Det er ikke altid dem der sidder med det, men de plejer gerne at ville hjælpe én med at få betalingen igennem

Bruger iøvrigt Sproom og kan anbefale det, det koster gratis og tager også de EAN numre der ikke er offentlige. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)