Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg driver til daglig en blog, hvor jeg skriver om tøj og henviser til forskellige forhandlere. Der er et tøjmærke som jeg gerne vil skrive en artikel om, som har forskellige tøjprodukter, f.eks. t-shirts, trøjer osv.
Mit spørgsmål lyder på om det er smartest at lave en stor artikel om tøjmærke og så skrive om de forskellige tøjprodukter indenfor samme tøjmærke i samme artikel? Eller det er smartest at skrive flere små artikler med hvert enkelt tøjprodukt indenfor tøjmærket. Hvad vil være bedst mht. SEO?
Til trådstarter du skal tænke ville jeg selv kunne holde ud at læse den artikel?
Hvorfor så det? Fordi Bounce raten nu også er blevet et direkte ranking signal, og som enhver der har studeret psykologi vil kunne fortælle så er vi mennesker nogle utrolig dovne væsner ergo, jo kortere og jo mere til the point jo bedre.
Til trådstarter du skal tænke ville jeg selv kunne holde ud at læse den artikel?
Hvorfor så det? Fordi Bounce raten nu også er blevet et direkte ranking signal, og som enhver der har studeret psykologi vil kunne fortælle så er vi mennesker nogle utrolig dovne væsner ergo, jo kortere og jo mere til the point jo bedre.
SEO++ is out :-)
og held og lykke med det
Jamen, egentlig er jeg ligeglad med om de besøgende læser mine artikler. Statistik på min side viser at de besøgende ikke er på siden ret længere, før de klikker videre til den forhandler jeg har henvist til, hvilket er helt fint. Jeg tænker KUN på SEO i denne sammenhæng.
hvor korte snakker vi om 100 ord små cirka eller måske 1500 ord med mere ,jeg vil aldrig sættet en reglen lige netop dette antal ord er bedste det hvad giver bedste mening lige netop i den artiklen
vis deler også for meget op hvem gider kigge 1000 småsider igennem hvor står hvad læses på 10-20 sekunder
finde en middelvej hvad passer indenfor dette emme og del siden op i det at den ene side bliver 200 ord og en anden bliver 800 ord gå ikke op i det men bliver det over 1000 ord så er det en god ide at se om dem kan deles op i flere sider
dog svært side om lige skal skæres ved 200 ord eller 400 ord eller 500 ord med mere der er forskel på tekst hvordan man lettest videre formidler sit budskab
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
SEO++ is out :-)
og held og lykke med det
Jamen, egentlig er jeg ligeglad med om de besøgende læser mine artikler. Statistik på min side viser at de besøgende ikke er på siden ret længere, før de klikker videre til den forhandler jeg har henvist til, hvilket er helt fint. Jeg tænker KUN på SEO i denne sammenhæng.
Jamen, nu er det faktisk også lige præcis SEO som at han taler omkring. Altså - hvis folk ikke bliver længe på dit site eller bouncer hurtigt = dårlig for dine rankings
Men som udgangspunkt vil jeg sige at det er bedst at du skirver de mindre artikler på omkring 400-500 ord.. istedet for en stor artikel. Dog har jeg dårligere erfaring med artikler under 300 ord - syntes generelt 200 ords artikler er svære at få til at ranke! Men det er bare min erfaring - der må være andre?
Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.
Bounce rate er overrated, hvis folk finder hvad de søger i første hug - skulle siden så straffes for at have leveret præcist hvad den besøgende ledte efter? - Nej vel..
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Bounce rate er overrated, hvis folk finder hvad de søger i første hug - skulle siden så straffes for at have leveret præcist hvad den besøgende ledte efter? - Nej vel..
Karikeret sagt: ja
Men jeg vælger nu at se det som at man bliver belønnet for at have en god bounce rate, og ikke straffet for det modsatte :)
Tror dog specielt Google kigger på hvor hurtigt folk kommer tilbage på Google, efter de har klikket på et søgeresultat - det må vel være en rimelig god indikator for relevansen/kvaliteten af det besøgte site.
Meeeen, jeg er stadig i tvivl omkring hvor meget dette påvirker SERP.
Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.
Tror dog specielt Google kigger på hvor hurtigt folk kommer tilbage på Google, efter de har klikket på et søgeresultat - det må vel være en rimelig god indikator for relevansen/kvaliteten af det besøgte site
Der er vi 100% enige! Det tror jeg nemlig er langt mere relevant at kigge på. Samt om de efterfølgende vælger næste side i det søgeresultat de har fået.
Men til trådstarter må rådet være at tage op med sig selv, hvor meget ekstra arbejde han vil have. Han kan splitte teksten op i 3-5-10-20 nye tekster, men jo flere han laver, desto mere arbejde bliver der i det - både mht. at skrive teksterne, men samtidig også med den efterfølgende linkbuilding m.v.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?