Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lukke tråd om Thailand

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henning@

Du kan læse lidt om købsregler i Thailand her .

Jimi@

Jeg underkender på ingen måde at der foregår mange kedelige ting i Thailand, herunder prostitution - den er jo også ret vanskelig at tale udenom :) , da det foregår fuldt offentligt på de fleste større turist områder.

Phuket og Pattaya er dog de værste steder.

Men hvor foregår der ikke ting vi helst ikke så ?

Hvis vi skulle være "hellige", ja så var der ikke mange steder i verden vi kunne rejse hen, med børnearbejde, undertrykkelse, korruption, prostitution osv. osv.

For mit eget vedkommende bor jeg helst herhjemme, men på sigt kunne jeg rigtig godt tænke mig at have mulighed for at tilbringe de værste vintermåneder i varmen - herunder Thailand.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Opti-web.dk | Henning:
Og Jan du kan bare sætte mig på ignorer hvis jeg støder dig, for du har jo altid været korrekt.

Kære Jan og Henning !

Hvad om I begge tog den over "PM'eren" ? Så ville I ihvertfald ikke risikerer og ødelægge diverse tråde rundt på Amino.

Jeg tror det efterhåbnden er gået op for de fleste, at I er som røde klude gensidigt for hverandre.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Jeg kan kun henvise til det svar jeg skrev til Martin, det er også gældende her.

Hvis du er af den opfattelse at jeg ødelægger diverse tråde, så anmeld mine indlæg, da der sidder moderatorer til at klare den slags. Men da jeg ikke er særligt aktiv herinde mere, så oversvømmes I jo ikke ligefrem.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:
så anmeld mine indlæg

Hej Jan !

Det med at anmelde synes jeg er lidt stikkeri. Derfor vælger jeg som regel at "sige" det åben (som i dette tilfælde), eller sende en privat mail.

Ib

Råd & Mal

Fra Bangkok
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@Henning

Du kan ikke eje jord, ellers er der ikke de store begrænsninger, du kan eje ejerlejlighed, du kan eje bil, du kan eje (BOI) firma, så hvad mere har du behov for at eje ?

Thailandske kvinder der er gift med vesterlændinge bliver ikke set ned på, hvis det tydeligvis er en prostitueret, eller tidligere prostitueret, så bliver der set ned på hendes erhverv, ikke hendes forhold til en vesterlænding... Det er forbudt at sælge sex i Thailand, derfor er det heller ikke socialt accepteret, det er generelt set gennem fingre med, men ikke accepteret...

Det er uden problem muligt at finde og gifte sig med kvinder der både er højt uddannet og som aldrig har haft at skaffe med prostitutionsbranchen...

Den officielle mindsteløn er for 2012 på 210 THB svarende til omkring 1,000.- DKK /måned, den nye regering har lovet (og er delvist løbet fra) en stigning til 300.- THB / dag fra i år, muligt det først bliver 2013...

I BKK er gennemsnitsinkomsten 15,000.- THB /Md svarende til 2.800.- DKK et beløb man sagtens kan få lejlighed, transport og mad for, samt lægge til side... Har man uddannelse, er lønnen højere, og jeg kender en del thailændere der har lønninger en vesterlænding ikke ville være flov over at modtage, i sit hjemland...

Generelt set er det lettere (når man undlader at irriteres over bureaukrati ved oprettelse, dels af firma, dels af bankforbindelse (og det er sagtens muligt at køre firma uden at benytte sig af korruption)) at drive virksomhed her i Thailand, men det er ikke lettere at tjene penge, da der er en hel del ekstra omkostninger, i form af personlige forsikringer...

Det var så mit indspark til en debat der da godt nok er kørt lidt ud i rismarken...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John Larsen:

@Henning

Du kan ikke eje jord, ellers er der ikke de store begrænsninger, du kan eje ejerlejlighed, du kan eje bil, du kan eje (BOI) firma, så hvad mere har du behov for at eje ?

Thailandske kvinder der er gift med vesterlændinge bliver ikke set ned på, hvis det tydeligvis er en prostitueret, eller tidligere prostitueret, så bliver der set ned på hendes erhverv, ikke hendes forhold til en vesterlænding... Det er forbudt at sælge sex i Thailand, derfor er det heller ikke socialt accepteret, det er generelt set gennem fingre med, men ikke accepteret...

Det er uden problem muligt at finde og gifte sig med kvinder der både er højt uddannet og som aldrig har haft at skaffe med prostitutionsbranchen...

Den officielle mindsteløn er for 2012 på 210 THB svarende til omkring 1,000.- DKK /måned, den nye regering har lovet (og er delvist løbet fra) en stigning til 300.- THB / dag fra i år, muligt det først bliver 2013...

I BKK er gennemsnitsinkomsten 15,000.- THB /Md svarende til 2.800.- DKK et beløb man sagtens kan få lejlighed, transport og mad for, samt lægge til side... Har man uddannelse, er lønnen højere, og jeg kender en del thailændere der har lønninger en vesterlænding ikke ville være flov over at modtage, i sit hjemland...

Generelt set er det lettere (når man undlader at irriteres over bureaukrati ved oprettelse, dels af firma, dels af bankforbindelse (og det er sagtens muligt at køre firma uden at benytte sig af korruption)) at drive virksomhed her i Thailand, men det er ikke lettere at tjene penge, da der er en hel del ekstra omkostninger, i form af personlige forsikringer...

Det var så mit indspark til en debat der da godt nok er kørt lidt ud i rismarken...

Tak for dit svar Jeg formoder BKK er Bangkok og det er vel omkrng 8 % af den samlede befolkning der bor der, men tak for dit indlæg.

Lads os lade tråden ende her vi kommer det ikke nærmere, dog vil jeg lige svare på den om andre lande der har samme problemer og måske i større målestok. Ja det er rigtigt, men dem udtaler jeg mig heller ikke om for så kører jeg helt af sporet.

Så lad mig slutte med at ude godt, men hjemme i DK er fandme bedst. -2 grader i dag og høj sol bliver det meget bedre.

Krebinetter vendt i fløde og sovs og kartofler mere skal der ikke til.

God dag til jer alle også dig JAN 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Opti-web.dk | Henning:
dem udtaler jeg mig heller ikke om for så kører jeg helt af sporet.

Hvad mener du?

Fra Bangkok
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Opti-web.dk | Henning:
Tak for dit svar Jeg formoder BKK er Bangkok og det er vel omkrng 8 % af den samlede befolkning der bor der, men tak for dit indlæg.

I Thailand fungerer det ikke som i Danmark at man har adresse og bor samme sted, vi har 14 ansatte, ikke een eneste af dem bor i Bangkok, jeg er den eneste der bor i Danmark, men jeg bor her jo ikke da jeg ikke kan eje land...

Man har et IDkort, Pas og en blå bog hvis man ejer ejendom (eller er medejer) - det er DER man bor... At man så opholder sig i Bangkok (herefter BKK) er der ikke nogen der har styr over...

Officielt bor der i BKK 12,000,000 mennesker, men da en meget stor del af de mennesker der opholder sig her altså ikke bor her, så er det uofficielle tal nok godt og vel 20,000,000 (kom ud og køre en tur i myldretiden jeg skal gerne vise dig rundt) og i Thailand som helhed bor der 70,000,000 mennesker... Så der bor/opholder sig altså ca 1/3 af befolkningen i BKK...

Der er stor forskel på at opholde sig i BKK i almindelig hverdag, og f.eks. Songkran (Thailandsk nytår) hvor alle er taget hjem (til der hvor de BOR)...

Nogen er til krebinetter andre er til moo tort same shit different name...

Fra Thailand / Danmark
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar Michael!

Fra Thailand / Danmark
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1005 ening Martin! - Respekt for du tør gøre action på dette.

Lars Lang

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)