Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrub forkerte tal i google Analytics

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi bruger Analytics på en af vores sider, men vi stoler desværre ikke et øjeblik på tallene. Vi har næsten hver dag en del hits på de mærkeligste ting. Eksemplevis har der over den sidste uges tid været:

51 hits på: facebook logo

32 hits på: pokerstars.dk cpr registrering hvordan

25 hits på: scott "urnotindangr" palmer twitter

18 hits på: hvem vandt champions league i 2011

Især Facebook logoet må vise at der er noget galt i trackingen, men sandsynligheden for at der er så mange der laver præcis dén 4-5 ords sætning som er angivet ovenfor i de andre tilfælde, må bare være utroligt lille.

Vores problem er naturligvis, at hvis vi ikke kan stole på disse tal - og det kan vi jo ikke - så kan vi vel heller ikke stole på de tal der står ud for de søgninger vi gerne vil hitte på.

Vi har lavet et dobbelttjeck af tallene, ved at installere en anden analytics kode på siden også - men den kom med fuldstændig samme tal.

Er der nogen der har oplevet det samme - og nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh Nina

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 10:50

Det ville være en hel del nemmere at undersøge det hvis vi kunne webadressen.

Men nej har ikke oplevet at få hits på noget jeg ikke rangere på. 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 10:53

Hedder dit site noget med texas?

I så fald så rangere du rigtig godt hvis du søger på "facebook logo" i billedsøgning med valg af kun store billeder.

De andre linjer rangere du også rigtig godt på. 

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:47

Hej Mala,

Mange tak for svar.

Ja - det er www.texaspopker.dk der er tale om :)

Jeg er ikke i tvivl om at vi er hittet på de søgninger - jeg er i tvivl om antallet.

Jeg tror ikke på at der er 30 mennesker der på en uge har søgt på præcis samme sætning på 4-5 ord (endda med gåsetegn i), og som så har valgt os.

Der skal nok være een der har søgt på det - og måske har den person endda søgt på det samme dagen efter igen... men ikke 30 gange. Og det er der jeg bliver i tvivl om hvorvidt tallene er rigtige.

Vi har også set søgninger på op imod 8-10 hits om dagen på bruger-navne i kombination med et eller andet andet. Igen er det fint at den er hittet er par gange - især hvis bugere søger lidt på sig selv. Men ikke så mange gange så tit.

Mht Facebook logoet, så er jeg gla for at høre at det åbenbart rangerer højt hos dit. Det rangerer slet ikke hos mig, og derfor røg det med på min liste over "underlige hændelser"

Håber jeg fik forklaret problematikken lidt bedre i denne omgang :)

Mvh

Nina

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nina,

Prøv at kigge nøje efter i kolonnen "nye besøgende" eller hvad den nu hedder. Den kan meget vel vise et meget lavt tal, og så er forklaringen, at det er den samme person, som er vendt tilbage til jeres site igen og igen. Gør man det via at taste jeres URL direkte eller komme fra bookmark, så vil alle vedkommendes besøg blive tilskrevet den oprindelige kilde.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:01

Frank Hellerup Madsen:
Prøv at kigge nøje efter i kolonnen "nye besøgende" eller hvad den nu hedder. Den kan meget vel vise et meget lavt tal, og så er forklaringen, at det er den samme person, som er vendt tilbage til jeres site igen og igen. Gør man det via at taste jeres URL direkte eller komme fra bookmark, så vil alle vedkommendes besøg blive tilskrevet den oprindelige kilde.

Helt enig!

Ser også nogle gange dette ske på mit site, men har lært at sortere det fra - ved netop at kigge på om det er en tilbagevendende besøgende.

Spot on :) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:11

Hej Frank og SeOrdbogen, 

Tak for budet - jeg blev helt glad da jeg så det, fordi det lød yderst realistisk. 

Jeg tjekkede - og det lader (sgu) til at være netop det, der er sket på langt de fleste af disse mærkelige søgnigner. 

Facebook og den med CL var ret høje angående nye besøgende, men det er trods alt også realistisk at der er 100 om måneden der søger på hvem der vandt sidste år (det er trods alt ikke hvem der vangt i 2005). 

De andre, og meget mere underlige søgninger, med gåsetegn osv... Nye besøgende = 0% !!! Big Smile

Mange tak - jeg ånder lettet op herfra. 

Mvh

Nina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)