Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning med max-beløb/depositum og delay

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der betalingsløsninger med Dankort hvor brugeren vælger et max-beløb de vil betale, men man kun hæver f.eks. 75% af beløbet og man først hæver det fire uger efter at brugeren har indtastet sne oplysninger.

Eksempel:
Bruger benytter min webservice og tillader at der hæves op til 100 kroner på brugerens Dankort. Brugeren indtaster kortnummer og udløbsdato. Fire uger efter hæver min webservice 75 kroner fra brugerens konto. De resterende 25 kroner har kun været depositum og hæves derfor ikke.

Så vidt jeg kan se tilbyder Nets ikke umiddelbart denne service. Men er det mon muligt at andre tilbyder denne eller man selv kan programmere den?

/Allan

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer lidt an på hvor lange perioder du har behov for at foretage reservationer i, hvis 4 uger er max så burde en almindelig indløsningsaftale med Nets kombineret med en betalingsgateway sagtens kunne dække behovet. Alle betalingsgateways burde tilbyde dig muligheden for kun at "authorize" betalingen, dvs. reservere retten til at hæve beløbet på kundens kort, når kunden laver betalingen samt ligeledes give dig muligheden for at nedjustere beløbet når du vil gennemføre trækningen (det man kalder "capture"). Reservationen er dog kun gyldig i 30 dage så vidt jeg husker, så har du behov for længere tid vil modellen nok ikke virke.

Det er jo basalt set egentlig de samme værktøjer almindelige webshops arbejder med, de må jo heller ikke trække på kortet før varene er afsendt og kan også få behov for at gøre trækningen mindre hvis f.eks. et produkt på ordren er udgået.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)