Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Assistance til computer hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen..

Jeg synes selv jeg er ret god til det med computer og hardware. Men alligevel er jeg løbet ind i et problem, jeg ikke kan finde rundt i.

Jeg sidder med det trælse problem at min stationær giver mig problemer, kan ikke rigtig huske hvornår præcist det begyndte.

Mit nuværende setup:

8GB DDR3 Ram
nVidia Geforce GTX 550 Ti OC 1gb

AMD Athlon II X4 635 Processor 2.90 Ghz

650 Watts PSU Corsair

Men hvis jeg slukker min computer, og vil tænde den igen, så aktivere den mit onBoard grafikkort. et andet nVidia nForce kort, ved ikke lige hvilket.

Derefter skal jeg bruge evigheder på at PRØVE at få den til at bruge mit PCI-E kort istedet for onboard, tager 30 minutters tid hver gang at få den til at gøre det ordentligt.. 

Den ene gang jeg startede den op, hvor jeg var tvunget til at anvende mit onboard kort, kunne jeg se at mit grafikkort ikke kunne allokere nok ressourcer?

Har på fornemmelsen at det kan være mit grafikkort som er ved at stå af? Men er ikke sikker.

Nogen af jer som har en idé hvad det kan være? :(

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 22:39

Hej.

Har du sat den til at vælge dit grafikkort i bios? Hvis den står rigtigt her kunne det lyde som om grafikkortet er ved at stå af.

Har du mulighed for at prøve et andet grafikkort, så test om problemet også er der.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 22:42

Hejsa Denni,

Der er ingen indstillinger i min BIOS til at aktivere/deaktivere mit OnBoard grafikkort, har kigget det hele igennem..

Jeg har et andet GeForce GTX 550 Ti liggende jeg kan teste med, men frygter at slukke den i frygt for at skal bruge 30-40 minutter igen på at få den til at virke..

Havde godt i tankerne det kunne være grafikkortet som er ved at stå af.. Det mærkelige er bare at fan'en på grafikkortet stadig kører rundt, selvom min computer i Enhedshåndtering ikke kan finde det når jeg går ind via onboard grafikkortet.. :/

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 23:33

Hej.

Det er næsten ikke andet for at forsøge med det andet grafikkort.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

En mulighed er også, at det er din PSU, som er problemet. Afhængig af, hvad du ellers har siddende i maskinen (harddiske etc.) kan problemet være, at den ikke kan levere power nok under opstart, hvor der typisk kræves noget ekstra. Så vil testen være, at se om du evt. kan låne dig frem til en større psu og se om det hjælper

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 15:17

Kenneth Wellin:

Hej Mads,

En mulighed er også, at det er din PSU, som er problemet. Afhængig af, hvad du ellers har siddende i maskinen (harddiske etc.) kan problemet være, at den ikke kan levere power nok under opstart, hvor der typisk kræves noget ekstra. Så vil testen være, at se om du evt. kan låne dig frem til en større psu og se om det hjælper

dbh
Kenneth

Hej Kenneth,

Den mistanke tror jeg lige jeg har bekræftet.
Jeg prøvede at fjerne min ene 4gb ram block, og satte mit eget kort i, og computeren startede op perfekt uden tegn på problemer.

Synes bare det mærkeligt at 650 Watt ikke kan trække det kort samt 8gb ram samtidig.?

Jeg ved dog stadig ikke med garanti om det har løst problemet 100%.. Men indtil videre ser det sådan ud.. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:14

Mads Jürgensen:
Jeg prøvede at fjerne min ene 4gb ram block, og satte mit eget kort i, og computeren startede op perfekt uden tegn på problemer.

Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener med "satte mit eget kort i"?? Er det et andet grafikkort du mener? I så fald, er du nok ikke kommet så meget nærmere løsningen (med mindre der er nogle oplysninger vi andre ikke kender til), for så kan det jo stadig være dit grafikkort det er galt med - eller for den sags skyld det ram-modul du har taget ud, som fejler noget. Eller: Stadig psu'en, som ikke yder nok til dit system. Der er muligheder nok Smile En større psu at teste med, vil stadig være mit bedste bud indtil videre.

God arbejdslyst!

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)