Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge et kopi-ur?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan forstå er det ikke ulovligt at eje et kopi-ur eller købe det til sig selv, når man er i udlandet. -Men når man er retmæssig ejer af sådan et ur, må man så sælge det som privatperson til en anden privatperson? 

Jeg vil også lige understrege, at det ikke er mig, der står i situationen :-) 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 05:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du må gerne købe kopi varer til eget forbrug uden for eu men man må ikke sælge det videre.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 11:39

Hej Lykkebjerg, tak for svar. Du har nok ret, men det er da en underlig situation, at man kan eje en genstand, som man ikke har ret til at sælge. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej

hvad du selv fortager dig af køb af kopi varer i udlandet kan folk jo ikke styre.men i Dk er det ikke tilladt at sælge kopivarer hverkne til private elle firmaer. Det er jo fordi vi gerne vi kopivarer til livs. på f.eks trendsale fjerne de annoncer hvis de opdager ulovlig evarer.jeg er selv en af dem der raporttere kopivare hvir jeg ser det. Så nej det er ikke lovligt.....

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:53

Miriam:

hej

hvad du selv fortager dig af køb af kopi varer i udlandet kan folk jo ikke styre.men i Dk er det ikke tilladt at sælge kopivarer hverkne til private elle firmaer. Det er jo fordi vi gerne vi kopivarer til livs. på f.eks trendsale fjerne de annoncer hvis de opdager ulovlig evarer.jeg er selv en af dem der raporttere kopivare hvir jeg ser det. Så nej det er ikke lovligt.....

Jeg ved ikke om du har ret. Men trendsale kan jo godt have deres egne regler om at man ikke må sælge kopi varer. Hvis du har købt varerne i EU og det er kopi varer mener jeg godt du må sælge det.

Jeg så i går aften om tolderne hvor der var nogle som havde købt kopi parfume i EU og det måtte have det med ind i DK. De sagde at det var til et bryllup som gave. Tolderne synes personligt at det ikke var i orden og reglerne fra told hq var at det kan de ikke gøre noget ved.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 12:47

jeg ved bare at der er regler hvordag og hvorledes de så er  skruet sammen ved jeg så ikke. trendsale har ikke deres egne regler. tror det er noget med vidresalg at gøre

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07

Man må importere kopivarer og ha dem til eget forbrug i Danmark men ikke videresælge, hverken i stor eller lille skala - ellers ville kontrollen blive håbløs. Der er andre lande der har langt skarpere krav, så selv i lande hvor man let kan købe kopier, kan man blive taget i lufthavnen og straffet for at besidde dem

stay away

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)