Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte en offshore virksomhed?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

I forbindelse med en international udvidelse af mine forretningsidéer overveje jeg at starte en offshore virksomhed således at økonomien er lettere at håndtere mht. betaling af ydelser etc.

Er der nogen herinde der har erfaring med kunders reaktion på det at arbejde med et firma der er registreret offshore? Eventuelt nogle der selv har gjort det?

mvh

Kehler 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Frederik Kehler:
således at økonomien er lettere at håndtere mht. betaling af ydelser etc.

Helt ærligt hvad kan et offshore som du ikke kan fra et dansk firma?

Selv forbinder jeg det med noget negativt at handle med et offshore firma, hvis det ikke hænger naturligt sammen med handlen. Jeg vil eksempelvis finde det underligt at købe seo-arbejde af Hans fra Frederiksberg og betale ham via en offshore virksomhed.

/Henrik

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:40

Jeg har haft et offshore og det var intet problem. Det er kun danskere som er lidt "bange" for det, men du kan oprette en offshore konto i Danmark så er den klaret ;-) 

Mvh Jimmi

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48

Henrik Koudahl:
Helt ærligt hvad kan et offshore som du ikke kan fra et dansk firma?

Helt ærligt så er jeg træt af alle de breareukratier man skal deale med når man har en virksomhed i Danmark og køber og sælger varer til udlandet, de mange komplicerede skatte og momsregler osv. Det tager for meget af min tid som jeg kan bruge til at lave mit arbejde i stedet :) 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:54

Fredrik...Dem kommer du ikke uden om, kun ved at oprette et offshore hvis du bor i Danmark. Der kan offshoren ikke rigtigt gøre det vilde for dig. Dog har det nogle små fordele, men du skal stadig indberette det du tjener m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55

Jimmi :
du skal stadig indberette det du tjener m.m.

Jeg er klar over at jeg skal indberette min indkomst til SKAT, men så vidt jeg kan læse mig til så er der langt mere lempelige regler for handel med udlandet end der er i Danmark?
Kan du nævne de fordele du oplever som de mest væsentlige?  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Frederik Kehler:
Jeg er klar over at jeg skal indberette min indkomst til SKAT

Det er jo ikke "bare" begrænset til skatten. Det udenlandske firma kan også blive registreringspligtigt for moms og evt. punktafgifter, hvis du har aktivitet i Danmark - afhængig af hvad du sælger.

/Henrik

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 19:26

Så længe vi har en rød siddende regering, så kan jeg kun se en god fidus i at så mange som muligt opretter udenlandske selskaber, og lader deres penge blive i udlandet, i lige så lang tid, som det tager at få iglerne kvalt! Får vi så en økonomisk ansvarlig regering, med respekt for individet ret til frugten af eget arbejde, så kan vi trække kronerne hjem og starte spenderingen så der kan komme gang i hjulene igen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Henrik Koudahl:
hvis du har aktivitet i Danmark - afhængig af hvad du sælger.

Hej! tak for din hjælp!
Jeg sælger kun online ydelser - det er også derfor jeg grundlæggende tænker at jeg ikke overskrider nogen dansk lovgivning? Fortæl mig hvis jeg tager fejl :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Frederik Kehler:
Jeg sælger kun online ydelser - det er også derfor jeg grundlæggende tænker at jeg ikke overskrider nogen dansk lovgivning? Fortæl mig hvis jeg tager fejl :) 

Der er intet i vejen for et offshorefirma, hvis administrationen (ledelsen), udvikling mv. flyttes til samme lokalitet.

Du har et problem i forhold til loven, hvis du bliver i Danmark og styrer din virksomhed herfra. En ting er lovgivningen - noget andet er så opdagelsesrisikoen.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)