Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/VAT på Engelsk helikopter certifikat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja ved godt det her er nok lidt off topics.

Men prøver alligevel.

Jeg er uddannet erhvervs helikopter pilot CPL(H) med ATPL teori.

Jeg skal have taget mit instrumentbevis(så jeg kan flyve i skyer og over vand, sådan i grove træk) på et tidspunkt og tænkte på og gøre det i England ved et firma på en to motors helikopter (EC135)

I Danmark er der ikke moms på hvis jeg gør det her men det er der i England,

Er der nogen der ved om det er muligt og slippe for momsen/VAT som er 20 procent.

Selve instrumentbeviset koster 41000 pund plus VAT så det er jo en del og spare.

Jeg har eget CVR nr hvis det er en hjælp..?

Nogen der har lidt info ang. dette problem??

På forhånd tak.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:25

Jeg mener bestemt at du kan fratrække den udenlandske moms hvis du handler igennem din virksomhed, så det burde ikke være et problem.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:29

flying:

Jeg har eget CVR nr hvis det er en hjælp..?

De kan skrive fakturaen uden moms når de fakturerer dit danske firma...

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:45

Hej flying

Salg af ydelser mellem to momsregistrerede virksomheder inden for EU er omfattet af 'Reverse Charge' - omvendt betalingspligt på dansk. Dvs. at momspligten overføres til kunden, i dette tilfælde er det dig.

Den engelske leverandør skal derfor angive dit momsnummer og 'Reverse Charge' på fakturaen og fakturere dig uden moms.

Du skal angive momsen på din danske momsopgørelse i de relevante felter, det kan du tale med din revisor om.