Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/VAT på Engelsk helikopter certifikat?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja ved godt det her er nok lidt off topics.

Men prøver alligevel.

Jeg er uddannet erhvervs helikopter pilot CPL(H) med ATPL teori.

Jeg skal have taget mit instrumentbevis(så jeg kan flyve i skyer og over vand, sådan i grove træk) på et tidspunkt og tænkte på og gøre det i England ved et firma på en to motors helikopter (EC135)

I Danmark er der ikke moms på hvis jeg gør det her men det er der i England,

Er der nogen der ved om det er muligt og slippe for momsen/VAT som er 20 procent.

Selve instrumentbeviset koster 41000 pund plus VAT så det er jo en del og spare.

Jeg har eget CVR nr hvis det er en hjælp..?

Nogen der har lidt info ang. dette problem??

På forhånd tak.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:25

Jeg mener bestemt at du kan fratrække den udenlandske moms hvis du handler igennem din virksomhed, så det burde ikke være et problem.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:29

flying:

Jeg har eget CVR nr hvis det er en hjælp..?

De kan skrive fakturaen uden moms når de fakturerer dit danske firma...

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:45

Hej flying

Salg af ydelser mellem to momsregistrerede virksomheder inden for EU er omfattet af 'Reverse Charge' - omvendt betalingspligt på dansk. Dvs. at momspligten overføres til kunden, i dette tilfælde er det dig.

Den engelske leverandør skal derfor angive dit momsnummer og 'Reverse Charge' på fakturaen og fakturere dig uden moms.

Du skal angive momsen på din danske momsopgørelse i de relevante felter, det kan du tale med din revisor om.

Leverandøren skal tilgengæld angive oplysninger om salget af ydelsen i 'EU slag uden moms' (det der før hed listesystemet).

Håber, et giver mening :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32

Som  forklaret - er det dit firma der faktureres og du giver dem dit moms nummer (CVR med DK foran) så skal de fra UK fakturere uden moms. Du skal så tage moms ind med 25% som EU erhvervelsesmoms ydelser og modposterer samme beløb i købsmoms så det koster dig ikke noget momsmæssigt - det er ren statistik.

Jeg har ikke taget stilling til om dit firma må tage omkostningen som fradrag - det afhænger af, om det er vedligeholdelse af eksisterende uddannelse eller ses som ny

http://www.startvaekst.dk/fradrag-i-skatteregnskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:12

Bare en strøtanke...

Er det forøvrigt ikke væsentligt billigerer at tage det i florida ?  jeg synes jeg har set nogle tilbud derfra.

Og se så at få taget dig en instructor rating, så du kan tilbyde billige hellikoptercertifikater på amino... Cool (jeg er klar til at tilmelde mig)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:35

nu er det ok ikke lige muligt at tilbyde billige helikoptercertifikater eftersom 95-98% af prisen ikke er løn men derimod leje af helikopter, fuel, forsikringer osv osv. en ec135 koster ca 8000-12000 dkk timen at holde i luften, mindst.

et helikoptercertifikat er billigst at tage i usa ingen tvivl om det, bare ikke ligetil at finde en skole der har en ec135, hvis det overhovedet findes. de fleste skoler bruger robinson r22/44 og hughes 269/schweizer 300

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 22:41

billigste er at du tager i/r på en 300cb(i), kan du tage for ca 10000-15000 pund hvis du ellers er skarp. kan anbefale at du træner alle procedurer til uendelighed så du ved hvad det drejer sig om inden du sætter dig op og flyver. mener minimum jaa i/r er 40 timers dual, burde du kunne klare for den pris, med atpl har du allerede taget dine eksamener så det er sandsynligvis kun det praksiske du skal have på plads. mig bekendt har du ingen fordel i at tage i/r på en ec135 medmindre du har et jobtilbud der kræver twin turbine.

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:27

Tak for alle de fine svar.

Jeg har læst i Florida på en God stor Engelsk skole og har både FAA og JAA cert. og jeg er ved og tage min FI rating (flight instructor) og er i kontakt med en rigtig god flyve skole hvis det er?;-) 

Det er ikke muligt og tage IR på single engine piston helikoptere desværre, hvis det skal være godkendt til flyvning her i europa.

Jeg har ratings til både H269, R22 og R44, flyver R22 og R44 herhjemme nu.

SEIR er næsten ved at være slut med også når EASA træder til.

Så enten AS355 eller EC135 IR.

Nåh det var en masse helikopter snak;-)

Tak for svarende igen, vil undersøge mulighederne.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:43

flying:
Jeg har læst i Florida på en God stor Engelsk skole og har både FAA og JAA cert

En man kender? Jeg kender til OFT og hvad den nu hedder idag i Titusville.

R44 er bare for fed at flyve, aldrig været i en H269/300CB dog, men det kan jeg jo så gøre næste gang jeg er i US da det er for dyrt her i europa :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)