Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi styr på teknikken bag vores nye side?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er to gutter som skal til at lave en hjemmeside som indeholder teknisk information (love, standarter, anvisninger mv.) til vores branche. Desuden er det tanken at brugerne skal kunne logge ind og dele erfaringer, se hjælpevideoer, dele dokumenter (typisk tegninger, fotos og film) med deres kunder.
Vi ønsker i øvrigt flest muligt af følgende funktioner:
Brugere skal kunne skrive artikler inden for forskellige kategorier af emner.
Velfungerende søgemaskine på siden.
Tilmelding af nyhedsbreve
Betalingsmodul (der vil være dele af siden som medlemmerne skal betale for at bruge)
”Pæne” web adresser som er Google-søgning-venlige
Statistik modul
Mulighed for RSS feeds
Brugervenlige formularer, hvor indholdet kan trækkes ud i f.eks. Excel
Blog modul
Vi har indholdet på plads, men har ingen forstand på hjemmesider overhovedet.
Udgangspunktet er at vi ikke kan lave noget som helst teknisk selv, og vi ønsker ikke at være bundet op på én leverandør, så det skal gerne være noget ”alle” kan finde ud af at arbejde videre i.
Der findes måske noget der ligner i forvejen? Det vil måske være billigere at arbejde ud fra sådan en?
Håber der er nogle der ligger inde med lidt guldkorn.

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:51

Det der lyder som noget der kan laves i Wordpress :-) Umiddelbart lyder det som om der skal kodes lidt custom posts og laves et betaligsintegration som det eneste store, resten det er småting. Umiddelbart tror jeg i kommer lang med en studerende og 10.000kr :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:27

Drupal vil være en oplagt mulighed. Der findes moduler til betaling, og opdeling af adgang samt blogs, forum m.m.m.

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 13:49

Hvad er der af fordele og ulemper ved Wordpress?

Efter hvad jeg forstår er det en form ofr gratis CMS system?

Hvis vi får lavet siden i det (f.eks. af en studerende), og efterfølgende vil have rette, tilføje osv. men med en anden teknikker, kan der så umiddelbart arbejdes videre i det der allerede er lavet?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:58

Anderskr:

Hvad er der af fordele og ulemper ved Wordpress?

Efter hvad jeg forstår er det en form ofr gratis CMS system?

Hvis vi får lavet siden i det (f.eks. af en studerende), og efterfølgende vil have rette, tilføje osv. men med en anden teknikker, kan der så umiddelbart arbejdes videre i det der allerede er lavet?

Det vil jo afhænge af, hvor kluntet jeres første teknikker har lavet specialudvidelserne. Men generelt er wordpress let tilgængeligt - det burde ikke være problematisk, at have forskellige mennesker til, at være behjælpelige. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:59

Både WordPress og Drupal er gratis openSource CMS systemer. Jeg har dog mest erfaring med drupal, og dette kan formes til stort set alle behov. En af de store fordele ved drupal er at der findes flere tusinde forskellige udvidelsesmoduler, og hvis det ikke er nok så kan man med 20 liniers php kode komme videre med at lave sin egen udviddelse.

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 13:09

Hej Anders

Jeg bakker op om forslaget Wordpress, da det er meget fleksibelt. Det er også utrolig nemt at arbejde med for Jer efterfølgende, nemt selv at redigere i, oploade billeder, videoer mv. En af de mange fordele ved WordPress er at der ikke findes begrænsninger for det antal sider og billeder man må oprette på din hjemmeside, som der gør med mange andre CMS systemer på markedet, så umiddelbart vil jeg tro det er løsningen for Jer :)

Jeg vil forslå at efterspørge én der kan programmere jeres hjemmeside her på Amino og give tilbud på det ud fra kravene til siden, og tror endda I kan finde én til langt under 10.000 k hvis I selv kan designe.

Rigtig meget held og lykke med projektet

Mvh.

Søren Lander

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 13:18

Kære Aminoer

Stor tak til jer alle for super gode svar.

Jeg har fået mod på at arbejde videre med en løsning i WordPress, det ser jo ud til at vi kan komme videre, dels uden at blive ruineret, og dels uden selv at have forstand på teknikken.

Det vil ikke undre mig at vi løber i flere gode spørgsmål i processen, til den tid vil jeg tillade mig et hænge spørgsmål op herinde igenSmile

Mvh. Anders

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)