Som alle aktiver der skal sælges er prisen jo reelt et udtryk for udbud og efterspørgsel. Så spørgsmålet er vel hvilke virksomheder et sådan nummer vil give værdi til. Det må være forbruger-orienterede virksomheder hvor genkendelses-grader er vigtig (husk bare de numre vi alle kender på transportfirmaer). Derimod er det jo ikke så meget værd for b2b virksomheder.
Hvis jeg havde en sådan forbruger-virksomhed (primært offline business - tror ikke en online virksomhed er så interesseret) vil jeg da gerne give eks. 5.000 kr for et godt nummer. Men endnu flere penge for et "platin"-nummer - dvs hvis det var 80 80 80 80. Jeg tror ikke du kan få mere end max 5-10K for dit nummer.
Spørgsmålet er bare om du ikke kommer til at bruge for lang tid på at identificere en mulig køber, til at det er det værd i forhold til prisen de vil betale ? Måske er dit bedste håb at der sidder en Amino-bruger med interesse for nummeret :-)
Når du skal prisfastsætte et nummer, bør du medtage følgende oplysninger i vurderingen (og som oplysninger ved salgsindlægget):
Hvos hvilken teleudbyder er det registreret? Nogle teleudbydere er nogenlunde hurtige til at portere nummeret over til en eventuel anden udbyder, hvis du ønsker at flytte det.
Abonnementstype hos den nuværende udbyder.
Er nummeret brugt, eller har det aldrig været benyttet?
Håber du kan bruge det. :-)
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn