Jeg har et problem med vores momsindberetning der må være indsendt senest 01.03. Jeg har ikke mulighed for at gennemgå vores fakturaer før den dato. Jeg kunne selvfølgelig sætte en bogholder på det og betale mig fra det.
Men jeg vil høre om det er muligt / lovligt at skrive 0 ud fra indtægt og udgifter og så i stedet tage det med på årsregnskabet til revisoren?
Mvh
Søren Discover Russia
Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.
Forstår du ikke bruger et bogføringsprogram - så hvordan udskriver du dine faktura?
Du ved hvor enkelt du kan udskrive faktura og samtidig have overblik over din betalinger og din indtægter med brug af bogføringsprogrammer.
Du skulle se at komme igang med det for det er ikke så slemt og du kan faktisk komme igang med et FREEWARE program - selv bruger jeg til egen og kunders regnskab WinFinans Small Business - let tilgængeligt - og du er velkommen til at kontakte mig for hjælp dermed u/b indenfor rimelighedens grænser naturligvis.
Moms regnskabet er samtidig på plads og nu ved du jo at den skal afregnes hvert kvt.
Som John S skriver, så er det vist en god ide at komme igang med et bogføringsprogram. Jeg mangler nok også forståelse af hvordan du får udskrevet fakturaer - om ikke der er en database af en slags involveret - og hvorfor du ikke har mulighed for at gå dem igennem de næste 30 dage du har til rådighed.
Jeg tror også det vil fordyre din revision unødvendigt, hvis du slet ikke har overblik over den slags, og hvordan så med købsmoms og øvrige info. Skal han starte fra bar bund med at lave hele bogføringen?
Jeg ville komme igang - gerne winfinans som er simpelt og gratis op til en vis mængde bilag + kan ha gratis faktureingsprogram tilknyttet eller for min skyld i excel til revisors bogføring - og i værste fald - ville jeg rykke den så nok lidt dyre revision/bogføring frem så den blev klaret de næste 14 dage og du kunne indgive moms angivelse korrekt senest 10. februar (og ikke som du skriver 1/3 2012 formentlig - du er vel med kvartalsvis moms)