Jeg har til sinde at starte et firma som handler på eBay i England, udelukkende med dropshippers der også er fra England. Jeg er blevet rigtig meget i tvivl om hvordan jeg skal registrere mig som virksomhed helt præcist. Vi køber og handler udelukkende i england, og IKKE i Danmark. Så har jeg forstået det rigtigt at der ikke skal indberettes moms overhovedet eller har jeg helt misforstået det? Hvis jeg har, vil en flink sjæl ikke lige forklare mig reglerne for dette - for jeg kan virkelig ikke finde hoved og hale i det. Tak på forhånd! :) |
Borkeren:Vi køber og handler udelukkende i england, og IKKE i Danmark. Så har jeg forstået det rigtigt at der ikke skal indberettes moms overhovedet eller har jeg helt misforstået det?
Jeg vil mene at du har ret i, du bare skal rapportere dit momsregnskab som 0,-, fordi køb og salg i virksomhedsregi er fritaget for moms i England.
Dog skal du sørge for at have bilag (momsfrie bilag) på alt du køber og sælger i England, så du kan dokumentere dit regnskab overfor SKAT i det tilfælde at de vil se det.
....jeg er dog ikke revisor eller ekspert på nogen måde på dette område, så det KAN være jeg tager fejl. Men når jeg handler i England, betaler jeg ikke moms og derfor indgår mit køb ikke direkte i mit momsregnskab.