Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms indberetninger med denne type internetforretning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til sinde at starte et firma  som handler på eBay i England, udelukkende med dropshippers der også er fra England.

Jeg er blevet rigtig meget i tvivl om hvordan jeg skal registrere mig som virksomhed helt præcist.

Vi køber og handler udelukkende i england, og IKKE i Danmark. Så har jeg forstået det rigtigt at der ikke skal indberettes moms overhovedet eller har jeg helt misforstået det? Hvis jeg har, vil en flink sjæl ikke lige forklare mig reglerne for dette - for jeg kan virkelig ikke finde hoved og hale i det.

Tak på forhånd! :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 02:04

Borkeren:
Vi køber og handler udelukkende i england, og IKKE i Danmark. Så har jeg forstået det rigtigt at der ikke skal indberettes moms overhovedet eller har jeg helt misforstået det?

Jeg vil mene at du har ret i, du bare skal rapportere dit momsregnskab som 0,-, fordi køb og salg i virksomhedsregi er fritaget for moms i England.

Dog skal du sørge for at have bilag (momsfrie bilag) på alt du køber og sælger i England, så du kan dokumentere dit regnskab overfor SKAT i det tilfælde at de vil se det.

....jeg er dog ikke revisor eller ekspert på nogen måde på dette område, så det KAN være jeg tager fejl. Men når jeg handler i England, betaler jeg ikke moms og derfor indgår mit køb ikke direkte i mit momsregnskab.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 07:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køber du varer fra en momsregistreret virksomhed i et andet EU-land, vil der ikke være moms på fakturaen, hvis den udenlandske virksomhed har fået dit SE/CVR-nummer.

Du skal imidlertid selv beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af fakturaværdien. Du skal medregne erhvervelsesmomsen til din salgsmoms, når du skal angive og betale moms, men kan i øvrigt trække erhvervelsesmomsen fra i samme omfang som momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed. Din indkøbspris vil dermed – alt andet lige – være den samme, uanset om du køber varen i Danmark eller i et andet EU-land

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 11:19

Så for at skære det ud i pap til min langsomme hjerne er erhvervelsesmomsen bare til regnskabet, og det bliver senere trukket fra den moms jeg også skal skrive på købers køb?

Altså så det går i 0?

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 11:21

Og skal jeg kræve moms fra køber, hvis varen bliver forsendt til en kunde i England?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Borkeren:
Så for at skære det ud i pap til min langsomme hjerne er erhvervelsesmomsen bare til regnskabet, og det bliver senere trukket fra den moms jeg også skal skrive på købers køb?

Jep det er ren statistik. Erhvervelsesmomsen har sit eget punkt på den momsangivelse du laver til skat/moms. Den går ind sammen med salgsmoms, men du øger samtidigt din købsmoms med samme beløb så effekten er 0

Endeligt opgiver du det samlede beløb du har købt for i EU i en anden rubrik når du indberetter - så det kan afstemmes med erhvervelsesmomsen.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 15:03
Så når jeg skal registrere virksomheden, skal jeg så vælge eu-erhvervelsesmoms eller omvendt betalingspligt?

Og det skal lige siges at ingen varer forlader england på noget tidspunkt. Når kunden bestiller varen, går pengene til mig, og så bestiller jeg varen FOR kunden, til kundens adresse, gennem mine forbindelser.
I må undskylde at jeg er lidt langsom, men det er virkelig en jungle, det med moms.

Men har jeg forstået det rigtigt at vi ender med at betale 0 kr i moms fordi vi har modregnet de to? Og momsen af den endelige salgspris er vel anderledes ens momsen jeg regner ud fra indkøbsprisen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46

Købet: Du opgiver 25% eu erhvervelsesmoms som lægges til din salgsmoms og du modposterer og opgiver samme beløb som købs moms. Dette er KUN købet

Når du sælger, skal du fakturere 25% moms på salgsprisen hvis det er til private i EU og ingen moms hvis det er til selskaber i EU. 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645691&vId=0

Du kan også se der kan være tilfælde hvor du sælger så meget, at du faktisk skal momsregistreres i det pågældende land

Det der med at varen aldrig forlader England må jeg erkende jeg ikke lige ved hvordan det påvirker. Jeg ville ikke tro det har betydning hvis din virksomhed der fakturerer, er en DK virksomhed.

Jeg kan heller ikke lige se, om det kunne være en fordel at ha virksomheden i England hvis alt dit køb og salg foregår i england og slet ikke involverer danmark. Jeg mener ikke det er så kompliceret at ha virksomhed i UK, men det er jo et spørgsmål om mængden af din handel ville jeg tro. Disse skulle kunne informere:

http://www.companiesmadesimple.com/

vh

Tilmeldt 22. Jan 12
Skrevet kl. 17:23

Tuuusinde tak for de mange svar og undskyld at jeg er lidt blank.

Har du muligvis lyst til at lave et eksempel på det for mig og uddybe det undervejs?

Det er virkelig en stor, STOR hjælp det her!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03

Det ved jeg ikke om jeg kan men

Du køber i UK for 100 kr. i dit CVR så du får faktura uden moms.

Du bogfører det som varekøb EU og bogfører 25% = 25 kr som EU erhvervelsesmoms (egen gruppe men samme effekt som salgsmoms) og modposterer de 25% som alm købs moms = effekt 0 kr i udgift

Du sælger til privat i EU f.eks england for 200 kr og du fakturerer med 25% moms = + 50 kr så ialt 250 kr og de 50 kr bogføres som salgsmoms

Så har du

købs moms 25 kr erhvervelsesmoms (som salgsmoms) 25 kr

salgs moms fra salget 50 kr

-----------------------------------------------------------------------------------

Ialt Købsmoms 25 kr Ialt salgsmoms type 75 kr

-----------------------------------------------------------------------------------

Netto -  Moms til betaling 50 kr

50 kr som du til kvartalsslut skal af med til skattefar og momsemor isoleret for denne handel

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)