Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde bryder kontrakt, wtd ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kunde som jeg har skrevet en 2 årig kontrakt med, kunden har pt ikke overholdt første betaling, og jeg frygter anden og tredje heller ikke bliver overholdt.

Jeg har sendt rykker 1 for første overskridelse, men hvad er skridtet hvis han forsat ikke betaler.

Jeg regner med at kunden hvis han forsat ikke betaler, sendes til inkasso, men hvad med den reklame plads han har købt, kan jeg sælge den til anden side og så kræve noget for at kontrakten ikke er overholdt, og hvad er det normale her ? Han har desuden eneret til at lave reklame på min side inden for hans felt.

Jeg har takket nej til en del andre pga jeg havde skrevet kontrakt med ham, og skal jeg ud og finde andre inden for samme kategori nu, vil jeg nok skulle sælge til nedsat pris.

Håber nogen har prøvet dette før.

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra KBH
Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:58

Hej,

Nu er sådanne spørgsmål ikke lige lette at svare på. Det kommer meget an på hvordan din kontrakt med kunden er udformet.

Meget generelt, kan det siges, at KBL §28, stk. 1, kan anvendes omkring købers manglende opfyldelse af sine forpligtigelser, i dette tilfælde betalingen. Dette gør, at du har ret til at hæve aftalen.

Dog gælder det i stk. 2, at er leveringen sket, kan du ikke hæve aftalen. Derfor skal man ind og både læse kontrakten samt argumentere for, om leveringen er sket eller ej. Det betyder, at hvis du allerede har sat købers reklame på din hjemmeside, vil jeg mene at leveringen er sket. Men er denne ikke kommet på, er levering ikke sket.

Er levering ikke sket og aftalen/købet hæves. Så kan du kræve erstatning, jf. KBL §30.

Mvh,

Kharder2dk

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:04

Du kan ihvertfald altid sende din kunde til inkasso, og du har også altid mulighed for at forsøge at gøre din kunde erstatningsansvarlig for evt. tab du måtte lide. Jeg er dog ikke så sikker på om du må fjerne din kundes reklamer, hvis du har en klausul vedr. ejendomsforbehold i kontrakten kan det muligvis godt lade sig gøre, men du skal nok have en advokat ind over.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 20:42

Kunden har ikke leveret det logo endnu der skulle på siden, da kunden er/var? igang med at opbygge en ny hjemmeside, som så ændrede navn i løbet at forløbet.

Kunden er selv skyld i reklamen ikke er kommet på endnu da kunden siger at logoet ikke er færdig. Det skulle jeg gerne have på mail. Jeg har ikke haft indtægt på de 5 reklame pladser imens og det vil koste mig penge at skulle indgå nye aftaler da jeg skulle gå ned i pris (kunne jeg forstille mig nu jeg har takket nej til dem i første omgang)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 20:43

nogen der ved hvor mange rykkere man _skal_ sende inden man evt sender til inkasso, er 1 rykker nok eller skal man sende 3 ?

Fra KBH
Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:24

Der er ikke leveret, da reklamen ikke er kommet på nettet Derfor vil KBL §28, stk. 1 gælde. Derved vil du kunne kræve erstatning for den tabte indtjening som du kan bevise.

Jeg vil gøre kunden opmærksom på, at hvis han stadig ønsker at gøre brug af aftalen, skal han indbetale pengene straks ellers anser du aftalen for opsagt jf. ovenstående paragraf.

Jeg ville ikke bruge tid og penge på inkasso, da det bare vil trække tiden. Selvfølgelig anbefaler jeg også at lade en jura kyndig gennemlæse kontrakten, da der kan være andre forhold der skal tages højde for.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:32

VDLgroup :

nogen der ved hvor mange rykkere man _skal_ sende inden man evt sender til inkasso, er 1 rykker nok eller skal man sende 3 ?

Ja du kan nøjes med at sende 1 rykker, så længe det indholder et inkassovarsel. Vedr. inkasso, så er det meget billigere end at anlægge en retssag for dine tabte indtjeninger, så det bør du imo. starte med. Der er flere inkassofirmaer der tilbyder det gratis.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)