Jamen det er da korrekt nok et eller andet sted. Ideer kommer jo til personer baseret på den måde personen opfatter verden. Det var jo ikke alle der så en papirstak der opfandt papirclipsen.
Men det står i skærende kontrast til det du lægger op på din hjemmeside.
Har jeg da umiddelbart svært ved at se? Min pointe er at smide 1000 ideer op som jeg får når jeg ser livets papirstakke, primært for at se om jeg kan, sekundært for at inspirerer andre til at få ideer når de ser en papirstal og tertiært for at slippe af med de ideer jeg alligevel ikke når at gøre noget ved selv.
Det er jo ikke en ny ide at lave et forum på nettet for iværksættere med grønt topbanner og kalde det for amana.dk..
Helt enig, det er sådan set det man kalder en avanceret kopi :-) Og jeg har muligvis når jeg en gang når 1000 ideer kommet til at lave noget undervejs der mere er en kopi end en ny ide, den risiko eksisterer af to årsager, den ene er at mennesket er påvirkeligt uden altid at vide det, den anden at man sagtens kan få ideer der synes unikke, men som en anden har fået inden uden at man ved det. Det har jeg også taget forbehold for på bloggen, man kan jo umuligt nå at patenttjekke alle inden, for det meste får jeg lavet en hurtig googlesøgning når jeg får en ide for at se om andre umiddelbart har fået samme.
Den ide du kommer med her i tråden er dels lavet før, set før i flere variationer og generelt ikke særlig god at udføre på store sider.
Det mener jeg faktisk ikke, jeg har stadig ikke set et site hvor man når man køber en bog bliver inviteret til at diskuterer den med de andre købere af samme produkt, jeg har set steder hvor man, som jeg også skriver i indlægget, kan dele den med venner man har i forvejen, men det er er for mig at se omvendt. Om ideen er god eller dårlig, jeg tror stadig væk den er god, hvis jeg købte Tolstoj på Amazon ville jeg da syntes det var fedt at blive connected med andre der havde købt samme bog, måske i en gruppe på 5-10 personer der havde købt den i samme tidsrum, så man formodentlig ville være nogenlunde lige langt i sin læsning.
God debat ellers det her
Sindsygt god debat :-) Og faktisk også meget relevant i disse tider hvor konceptet "rettigheder" om noget er til diskussion på alle niveauer, for hvornår ejer man en ide, hvornår er noget unikt nok til at det er mit? Derudover er det jo også en debat om hvad er kreativitet og hvad er en ide :-)