Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis ide til dig der sælger bøger online!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god nok. God ide med at samle alle gode ideer et sted, nemlig på din hjemmeside Yes

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 10:16

Hej JesperHL, jeg er enig med Weltström. Din idé er simpelt for ringe og for set før. ALLE der bygger sites i dag medtænker social interaktion på mange niveauer. 

Du kunne lige så godt foreslå, at folk der laver webshops med eksotiske dyr skal kunne sende papegøjelydfiler til hinanden.

Jeg synes din liste er rigtig fed  - og selve den idé god. Derfor kunne det være fedt at se noget mere kvalitet iden. 

VH HH

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:24

Weltström:
Det ved jeg da ikke om kan sige? Jo mange ideer er udsprunget af eksisterende. Eller er en viderudvikling. Men med al respekt for din idekundskab, så er det at finde på en anden farve til en blyant ikke en ny ide...

Det er jeg meget uenig i, hvis ingen før har lavet blå farveblyanter og du siger "Hvorfor ikke blå farveblyanter" så er det i høj grad en ide, man kan diskuterer om den er god, man kan diskuterer om den er epokegørende, men man kan ikke afvise at det er en ide.

Endvidere må vi sige at der IKKE opstår ideer som ikke tager sit udgangspunkt i noget eksisterende, man kommer ikke på kuglelejer hvis ikke hjulet og kugler eksisterede. Man kom ikke på at bygge NetScape Webbrowseren hvis ikke der havde været et internet.

Weltström:
Dine "ideer" er måske mere eller mindre variationer af skøre indfald end det er egentlige ideer eller tager jeg fejl?

Ja jævnfør ovenstående tilgang er det jo svært at svare på :-) Men nogle af ideerne er selvsagt tættere på eksisterende ideer end andre, hvis man orker at kigge dem allesammen igennem vil man se at nogle af dem er et lille twist af noget eksisterende og andre hvor det faktisk er svært at se hvor hulan inspirationen er kommet fra (kan jeg heller ikke altid selv gøre rede for), men eksempelvis min ide om en charityudgave af Fiverr, jamen den var jeg næppe kommet på hvis IKKE jeg havde kendt fiverr, men derfor er det jo stadig en ide.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 10:31

Hans Henrik Lichtenberg:
Din idé er simpelt for ringe og for set før.

Tak for kaffe :-) Den er så IKKE set før i den udgave, jeg har i hvert fald ikke set den, men fair nok.

Ja ALLE medtænker social interaktion, derfor er det vel også yderst relevant at få ideer til hvordan man kunne gøre det?

Hans Henrik Lichtenberg:
Jeg synes din liste er rigtig fed  - og selve den idé god. Derfor kunne det være fedt at se noget mere kvalitet iden. 

Det er jeg glad for, men jeg tror ikke du helt har forstået konceptet, selvfølgelig forsøger jeg ikke at lægge dårlige ideer op, man kan jo selvfølgelig aldrig vide om andre synes det er en noller ide, men pointen er at dele 1000 ideer fordi de skal inspirerer til at andre får andre ideer, og dårlige ideer inspirerer faktisk ofte lige så meget som gode, det er selve grundtanken, som jeg, Tommy og Mathias der også er på jagt efter 1000 ideer, tror på. Se nu bare denne debat, udover at jeg naturligvis forsvarer min ide, så kommer der mange småaflæggere af hvordan man kunne gøre det anderledes, eller hvordan det i et eller andet omfang bliver gjort, altså har en muligvis ikke superfed ide afstedkommet udvikling.

Du efterspørger kvalitet i ideer... hvordan vi du vurderer det?

Nogle af verdens bedste ideer blev i start kaldt idioti!

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:14

jesperlh:
Det er jeg meget uenig i, hvis ingen før har lavet blå farveblyanter og du siger "Hvorfor ikke blå farveblyanter" så er det i høj grad en ide, man kan diskuterer om den er god, man kan diskuterer om den er epokegørende, men man kan ikke afvise at det er en ide.

Ok:-)

Nu var det ikke en farveblyant jeg skrev, for det er en god ide:-)

Jeg skrev en blå blyant, der er forskel på de to udsagn.. En blå farveblyant er jo netop nyskabende og giver værdi til brugeren på en ny spændende måde

En blå blyant er blot en variation af blyanten... Og kommer ikke med meget andet. Og der er vi enige, er det en epokegørende ide eller hvad er det.

jesperlh:
Endvidere må vi sige at der IKKE opstår ideer som ikke tager sit udgangspunkt i noget eksisterende, man kommer ikke på kuglelejer hvis ikke hjulet og kugler eksisterede. Man kom ikke på at bygge NetScape Webbrowseren hvis ikke der havde været et internet.

Det er jo en meget ultimativ tilgang. For altså så kommer alle ideer fra den første hulemand der rejste sig på to ben?

Men det er fint nok, vi ser nok ikke på tingene på samme måde:-)

Mvh

jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 13:18

Weltström:

Det er jo en meget ultimativ tilgang. For altså så kommer alle ideer fra den første hulemand der rejste sig på to ben?

Men det er fint nok, vi ser nok ikke på tingene på samme måde:-)

Enighed er ikke lig med hverken sundhed eller sandhed :-) Så det overlever vi nok. Min pointe er nok at jeg ikke tror på at nogen ideer kommer ud af det blå, de er altid summen af det den der får ideen har set, hørt og oplevet, og dermed resultatet af noget andet, blev nok lige lovlig lommefilosofisk beklager ;-)

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:16

.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 15:32

jesperlh:
de er altid summen af det den der får ideen har set, hørt og oplevet, og dermed resultatet af noget andet

Jamen det er da korrekt nok et eller andet sted. Ideer kommer jo til personer baseret på den måde personen opfatter verden. Det var jo ikke alle der så en papirstak der opfandt papirclipsen.

Men det står i skærende kontrast til det du lægger op på din hjemmeside.

Det er jo ikke en ny ide at lave et forum på nettet for iværksættere med grønt topbanner og kalde det for amana.dk..

Den ide du kommer med her i tråden er dels lavet før, set før i flere variationer og generelt ikke særlig god at udføre på store sider. 

Så hvis du mener at det alene at ændre på en ide, kvalificerer det til en ide, ja så kan du nok nå dine 1000 ideer hurtigt:-)

God debat ellers det her

Mvh

jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 15:43

Weltström:

Jamen det er da korrekt nok et eller andet sted. Ideer kommer jo til personer baseret på den måde personen opfatter verden. Det var jo ikke alle der så en papirstak der opfandt papirclipsen.

Men det står i skærende kontrast til det du lægger op på din hjemmeside.

Har jeg da umiddelbart svært ved at se? Min pointe er at smide 1000 ideer op som jeg får når jeg ser livets papirstakke, primært for at se om jeg kan, sekundært for at inspirerer andre til at få ideer når de ser en papirstal og tertiært for at slippe af med de ideer jeg alligevel ikke når at gøre noget ved selv.

Weltström:
Det er jo ikke en ny ide at lave et forum på nettet for iværksættere med grønt topbanner og kalde det for amana.dk..

Helt enig, det er sådan set det man kalder en avanceret kopi :-) Og jeg har muligvis når jeg en gang når 1000 ideer kommet til at lave noget undervejs der mere er en kopi end en ny ide, den risiko eksisterer af to årsager, den ene er at mennesket er påvirkeligt uden altid at vide det, den anden at man sagtens kan få ideer der synes unikke, men som en anden har fået inden uden at man ved det. Det har jeg også taget forbehold for på bloggen, man kan jo umuligt nå at patenttjekke alle inden, for det meste får jeg lavet en hurtig googlesøgning når jeg får en ide for at se om andre umiddelbart har fået samme.

Weltström:
Den ide du kommer med her i tråden er dels lavet før, set før i flere variationer og generelt ikke særlig god at udføre på store sider.

Det mener jeg faktisk ikke, jeg har stadig ikke set et site hvor man når man køber en bog bliver inviteret til at diskuterer den med de andre købere af samme produkt, jeg har set steder hvor man, som jeg også skriver i indlægget, kan dele den med venner man har i forvejen, men det er er for mig at se omvendt. Om ideen er god eller dårlig, jeg tror stadig væk den er god, hvis jeg købte Tolstoj på Amazon ville jeg da syntes det var fedt at blive connected med andre der havde købt samme bog, måske i en gruppe på 5-10 personer der havde købt den i samme tidsrum, så man formodentlig ville være nogenlunde lige langt i sin læsning.

Weltström:
God debat ellers det her

Sindsygt god debat :-) Og faktisk også meget relevant i disse tider hvor konceptet "rettigheder" om noget er til diskussion på alle niveauer, for hvornår ejer man en ide, hvornår er noget unikt nok til at det er mit? Derudover er det jo også en debat om hvad er kreativitet og hvad er en ide :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)