Jeg forsøger at få 1000 unikke ideer på min blog, og lige lagt en op som jeg tænkte at nogen her på amino måske kunne bruge, hvis de/ du har et site der sælger bøger. Ide nr.154 handler i al sin enkelhed om at dine kunder når de køber en bog, for muligheden for at diskuterer den bog med andre der har købt samme bog, BUM! der var den! :-) håber nogen kan bruge den. /Jesper |
Gratis ide til dig der sælger bøger online!
Nu har amazon.com da kun reviews, har de ikke? De har da ikke egentlige diskusioner omkring bogen, har de? |
|
Det er der allerede mulighed for på www.minbogblog.dk Samtidig bliver folk belønnet med et dofollow på deres link når de er oppe på 3 kommentarer. Hilsen Frank |
Hovedpointen med ideen var at det skulle foregå som en Social Media interaktion med det site der forestår selve salget, gevinsten ville være nemhed for brugeren ved umiddelbart at være connected med relevante diskussionpartnere uden at skulle ud og finde dem, og for sited ville det øge folks dedikation og dermed salg. Hvis Amazon havde denne funktion, ville købere føle sig yderligere loyale overfor amazon, da den ikke kun ville være deres online bogbutik, men også diskussionsklub. |
Jo det er reviews, men man kan kommentere/debatere på de enkelte review dermed opnår man jo effekten af en form for diskusion omkring bogen/emnet. Ideen er jo derfor absolut ikke dårlig. Den er bare anvendt i en anden udstrækning en den trådstarter kommer med. Udfordringen i den slags situationer hvor man ønsker større bruger/kundeindragelse er jo bla. flg,: Bliver der kommenteret tilstrækkeligt til at det er værdifuldt? Er der kun 2 kommentarer er det jo ikke noget værd Bliver det spammet? Derfor skal det vedligeholdes, altså ekstra resourcer Skal man bringe alle kommentarer, både negative og positive? Amazon har løst den ved at lade andre give karakterer for den enkelte kommentar. Summa summarum er at det ikke er en god ide på små markeder, Det har først en effekt/værdi når der er rigtig mange brugere. En ide som mange af dem trådstarter kommer med er jo ideer der er spunnet af andre meget lignende ideer? Kan man så kalde det en ide? |
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Hvis du skal gøre det med en chat mellem købere så husk at gøre den til en Facebook chat som også poster på deres væg. |
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Det ved jeg da ikke om kan sige? Jo mange ideer er udsprunget af eksisterende. Eller er en viderudvikling. Men med al respekt for din idekundskab, så er det at finde på en anden farve til en blyant ikke en ny ide... Men der kommer da hver dag ideer til verden som ikke er set før, eller som i den grad ændrer på det vi kender Se fx. vox.io, det skal nok blive en god ide, er det skype om igen? Måske, men de bringer nu en del nyt til markedet som ikke er set før En ide er vel først rigtig bæredygtig når man kommer med noget der giver værdi for brugeren eller for produktet eller for markedet. Jeg synes det er en god ide med dit site og det er da også meget sjovt at se på noget af det du lægger op. Det er jo altid rart at lave noget man synes er sjov og spændende. Så hatten af for det. Dine "ideer" er måske mere eller mindre variationer af skøre indfald end det er egentlige ideer eller tager jeg fejl? mvh Jesper |
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl