Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate CMS system - fordele og ulemper??

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Friis Guldborg:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket CMS system i bruger i henhold til dem der kører et affiliate site.

Jeg er ved at lave et affiliate site i Umbraco

Martin Friis Guldborg:
- Hvorfor er dette CMS det rigtige valg for Jer?

Fordi jeg er god til det og kan bygge det nøjagtigt som jeg har lyst til.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 13:55

Hej Kristian,

Syntes at det lyder interessant - hvad ser du er fordelene og ulemperne ved det - og hvilke muligheder ligger der SEO mæssigt?

Kristian Konradsen:
Jeg bruger wordpress på min side og herpå har jeg det ultimative affiliate plugin, som gør det hele meget nemmere :)

// Martin

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:07

Hej Martin,

Til SEO bruger jeg Yoast SEO plugin. Affiliateplug.in bruger jeg til, at hente priser, oprette forhandlere og hvad jeg ellers har brug for ifht. min prissammenligning.

Jeg har ikke rigtig nogle ulemper ved det, da jeg har været med på sidelinjen, siden den første kode blev skrevet, så har efterhånden fået alle de ting med, som jeg havde brug for Smile 

Men et stort plus er, at Lars er meget lydhør overfor forbedringer og tilføring af nye muligheder, så har man gode ideer, som andre også kan få glæde af, er der stor sandsynlighed for, at det kommer med i kommende opdateringer.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 15:32

Hej Kristian,

Jeg syntes at det ser rigtig interessant ud :) Kan du fortælle hvilke danske Affiliate netværks i understøtter og hvordan fremtiden ser ud på dette område? Udover danske Affiliates hvilke netværks understøtter i også?

På forhånd tak.. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 15:34

Og et andet spørgsmål... 

I skriver : 

Automatisk prisopdatering

Pluginet kan sættes op til fuldautomatisk opdatering af priser i bestemte tidsintervaller (OBS: Kræver at din server understøtter dette).

Hvad mener i at "din server understøtter dette" - hvordan undersøger jeg dette?

// Martin Friis

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:38

Hej.

Det har jeg ingen ide om, men jeg får lige Lars til at skrive et svar til dig.

Jeg har ikke noget med det at gøre udover, at min side var "test person" og mange af mine ønsker blev bygget ind i det.

Det er Lars som ejer og sælger det.

Mvh

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 15:52

Fantastisk Kristian... Kan du ham til at skrive i tråden eller kan/skal jeg tage fadt i ham via hans site?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 17:56

Har sendt ham en besked - så tror du får svar indenfor et par dage her i tråden.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin (og Kristian)

Skulle lige over en fødselsdag i går, så derfor det lidt sene svar :-)

For at benytte fuld-automatisk opdatering af priser, kræver det at din server kan opsættes til at køre et såkaldt "cron job" (linux) eller "Scheduled Task" (windows). Det er bare en kommando man sætter serveren til at køre på et bestemt tidspunkt om dagen/ugen/måneden/... . Hos Meebox kan man fx opsætte dette via deres kontrolpanel.

Hvis ikke man selv vil rode med det, kan man ofte skrive til din udbyder og få dem til at klare det - det kræver som regel kun 1 linjes tekst for udbyderen som skal sættes ind i en fil - og den linje står inde i pluginet's indstillinger.

For at svare på hvilke affiliate netværk pluginet understøtter, så er det et rimelig nemt svar: Alle :-)

Jeg har endnu ikke fundet et affiliate netværk som ikke kunne bruges i systemet, og det er rimelig simpelt at sætte op. Inden længe vil jeg få lavet en masse små screencasts der gennemgår hele opsætningen og brug af pluginet.

Mvh

Lars

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 13:11

Hej Lars,

Tak for dit svar - det var rigtig brugbart.

Som du skriver så kan man sætte det op i Meebox kontrolpanel - ved du om det også er gældende i Unoeuro?

Ellers gælder jeg mig til at bruge det - jeg har ikke fortaget købet at dit plugin men gør det ingen længe.

Ser frem til dine screencasts - jeg vil nu også anbefale dig at du evt. laver noget video som for nogle er nemmere at forstå.

//Martin

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)