Hej Jeg havde en rigtig dyr virksomheds bil, som jeg har købt i 2008, og solgte den i 2010. Jeg har brugt den til virksomheds kørsel, og da hjemme havde jeg en billig familie bil som vi brugte til privat virksomhed. Men nu mener skat at jeg skal betale fri værdi af virksomheds bil. Jeg har fået "dommen" efter længere diskussion med skat at jeg skal betale for bilens friværdi. Det er jo en nænsom sum på ca 170.000 kr. Det kan vel ikke være rigtigt at man skal betale for den bil, når jeg har ikke en gang har været på ferie, mens jeg havde mit vikar bureau! Jeg overvejer at klage til skat... eller har i et bedre råd hvordan man kan overbevise skat om at det er ikke rimeligt? Hvis jeg havde kørt 10 km privat i den bil, kan det ikke være rigtigt at jeg skal betale skat af dem fulde beløb.... nogle forslag? |
Hej
parterapeuten:Hvis jeg havde kørt 10 km privat i den bil, kan det ikke være rigtigt at jeg skal betale skat af dem fulde beløb....
Skat har den holding at har du bare 1 gang kørt privat i bilen, så skal du betale for værdi af fri bil, så desværre ...
Nu fremgår det ikke af dit spørgsmål om du har din virksomhed på din hjemmeadresse, men har du ikke det, så vil kørsel til og fra hjemmet til virksomheden også være at regne for privat kørsel, som igen udløser beskatning.
Jeg tror, at den eneste måde du kan overbevise Skat er ved, at du har ført en kørebog, som klart viser at der kun er kørt erhvervsmæssigt i bilen.
Mvh.
Ole