Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af fri bil, rimeligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg havde en rigtig dyr virksomheds bil, som jeg har købt i 2008, og solgte den i 2010. Jeg har brugt den til virksomheds kørsel, og da hjemme havde jeg en billig familie bil som vi brugte til privat virksomhed.

Men nu mener skat at jeg skal betale fri værdi af virksomheds bil.

Jeg har fået "dommen" efter længere diskussion med skat at jeg skal betale for bilens friværdi.

Det er jo en nænsom sum på ca 170.000 kr.

Det kan vel ikke være rigtigt at man skal betale for den bil, når jeg har ikke en gang har været på ferie, mens jeg havde mit vikar bureau!

Jeg overvejer at klage til skat... eller har i et bedre råd hvordan man kan overbevise skat om at det er ikke rimeligt?

Hvis jeg havde kørt 10 km privat i den bil, kan det ikke være rigtigt at jeg skal  betale skat af dem fulde beløb....

nogle forslag?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27

Hej

parterapeuten:
Hvis jeg havde kørt 10 km privat i den bil, kan det ikke være rigtigt at jeg skal  betale skat af dem fulde beløb....

Skat har den holding at har du bare 1 gang kørt privat i bilen, så skal du betale for værdi af fri bil, så desværre ...

Nu fremgår det ikke af dit spørgsmål om du har din virksomhed på din hjemmeadresse, men har du ikke det, så vil kørsel til og fra hjemmet til virksomheden også være at regne for privat kørsel, som igen udløser beskatning.

Jeg tror, at den eneste måde du kan overbevise Skat er ved, at du har ført en kørebog, som klart viser at der kun er kørt erhvervsmæssigt i bilen.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 23:32

hej

min revisor har vist kørebog, men nej det virkede heller ikke, mellem privat og virksomhed adresse var der ca 200 meter.

Skype-Crying

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:43

Så når sandheden ligges på bordet, har du kørt mellem din private adresse og virksomhed?

Også mener du ikke det er fair at du skal betale moms/afgift`?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Jeg synes, at denne sag lugter fælt til "beskatning for fri bil".

Har du kørt privat.....klappet fælden.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:
Jeg overvejer at klage til skat...

Drop alt om at klage. Du har lige valgt at køre det som en tilståelsessag på Amino. Reglerne er nådesløse hvis de ikke overholdes. Der gradbøjes ikke om du har kørt 10 km eller mange flere.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 10:46

nej da jeg skrev netop at man kan går mellem virksomheds adresse og privaten, min virksomhed var på en anden side af hvor jeg boede! Alt hvad jeg har kørt var for virksomhed, og da det var ny virksomhed så var det kun for den jeg kørte, som sagt jeg har ikke en gang haft ferie i 2 år!

Det burde da skat kunne tjekke.

jeg anker til skat da det er ikke rimeligt, særligt når vi havde en privat bil da hjemme som vi brugte bla a til at køre vores datter i osv....

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:50

Hej

Jeg har ikke det store råd til den konkrete sag, da jeg på ingen måde er revisor, men jeg har hørt tidligere at det altid er bedst signalmæssigt at betale et evt. udestående først og så tag et evt. "slagsmål" efterfølgende, også selvom det kan være en stor udskrivning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Hej

parterapeuten:
jeg anker til skat da det er ikke rimeligt, særligt når vi havde en privat bil da hjemme som vi brugte bla a til at køre vores datter i osv....

Jeg vil anbefale dig, at du som det første får fat i en advokat og får vedkommende til at rådgive dig videre om din muligheder og chancer for at overbevise Skat om at du ikke skal beskattes af værdien af fri bil. Og herunder også om du i første omgang skal acceptere og betale for derefter at klage, som foreslået af 

Kineseren fra Mors:
så tag et evt. "slagsmål" efterfølgende
.

Det vil nok koste noget, men set i lyset af hvor mange penge det drejer sig om, så mener jeg, at du bør tage den udgift med. 

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)