Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring kørelsesfradrag

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

hej

mange tak for svaret....

er du helt sikker på sp. 1?

Lina

Hej Lina

Jeg opfattede situation 1 som vagter i dit eget firma.
Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig, hvis du kører til og fra vagter på en anden arbejdsplads. Dér burde du efter min retfærdighedssans kunne få kørselsfradrag efter samme regler som alle andre lønmodtagere, men jeg aner det faktisk ikke.

Jeg svarede - efter bedste evne - på, hvordan det forholder sig med kørsel i privat bil for det ApS, hvor du er ansat.

Du må vist have fat i din revisor. Vi bør ikke som "amatører" lægge os i strid med "professionelle" som SKAT. Det ville i hvert fald være min strategi i din situation.

Held og lykke med det - det er enormt hårdt at trækkes med uvished.

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14

Henrik Koudahl:
Der er almindeligt befordringfradrag for kørsel mellem hjem og arbejdsplads (eksempelvis hvor dit aps har adresse).

Hvis du stiller bil til rådighed for dit aps kan aps udbetale  kørsesgodtgørelse til dig. Bemærk ordet kan. Hvis dit aps ikke udbetaler kørselsgodtgørelse kan du på din selvangivelse trække et beløb fra efter satserne for befordringsfradrag.

JA det må være svaret. Det eneste der MÅSKE ikke er klart er, hvis vores terapeut har et ApS og er ansat i det (og ejer) og dermed lønmodtager, om hun så har almindeligt kørselsfradrag i egen bil mellem hjem som også er ApS OG den arbejdsplads hun får penge fra - hospitalet, men jeg vil mene at JA også selv om hun er sin egen arbejdsgiver, har hun kørselsfradrag efter reglerne ud over 24 km per dag for kørsel til hospitalet (med mindre hendes selskab betaler skattefri godtgørelse, som er alternativet) - Korrekt mon Henrik K?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt mon Henrik K?

Yes Enig.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

Tak for alles svar, jeg håber at i har ret, så jeg kan anke til skat.

Det er svært med de regler og selv skat siger for og imod ved flere samtaler....

men mange tak for alles svar

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)