Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring kørelsesfradrag

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

Jeg har en spørgsmål til jer....

1.Hvis jeg er ejer af en aps, og kører i en privat bil, og er løn modtager far min egen aps virksomhed kan jeg få kørsels fradrag fra staten? Eller er det virksomhed, som absolut skal betale mig for kørsel?Der er kørsel mellem fra og til vagter.

2. Hvis jeg havde en firmabil, og var bruger, dvs skal betale skat af dette kan jeg få kørselsfradag eller skal jeg igen køre den gennem virksomhed, og det er ikke muligt at få kørselsfradrag fra staten.

3. Kan skatten opkræve en redigering af skat for 2008+2009 og sende mig en regning på 6 cifre?

mange tak

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Så vidt jeg har fanget det, er det din virksomhed, der skal udbetale dig kørepenge. Disse kørepenge vil være fradragsberettigede som en udgift i virksomhedens regnskab.

2. Jeg kan ikke forestille mig, at du kan få kørselsfradrag for kørsel i din firmabil, med mindre du bruger den til at køre til et andet lønmodtagerjob i en virksomhed, du ikke selv ejer. Men jeg er usikker her - du må spørge din revisor.

3. Hvis du bevidst eller ubevidst har betalt et 6-cifret beløb for lidt i skat i 2008 og 2009, vil jeg som skatteborger håbe, at SKAT skynder sig ud og hente det, du skylder. Det er jo bl.a. mine penge. Og ja, selvfølgelig kan de det.

Venlig hilsen

Hans

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

mange tak for svaret....

er du helt sikker på sp. 1?

Lina

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 22:45

Til og fra vagter - er det mellem hjem og arbejdsplads, for så kan du jo vel ikke få mere end det kørselsfradrag alle andre lønmodtagere kan få for de kilometer, man kører ud over de 24 km pr dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

parterapeuten:
3. Kan skatten opkræve en redigering af skat for 2008+2009 og sende mig en regning på 6 cifre?

SKAT kan lave ændringer i din skat for 2008 frem til 1. maj 2012.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej Majbritt

håber du har ret.... men skat mener noget andet! De mener ikke at jeg kan få kørsels fradrag....eller nej skattecenter i nærum mener at jeg kan godt få det, skat per telefon siger at det afhænger af sagen, min skatte rådgiver fra skat siger at jeg må spørge højere myndigheder???

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 23:06

Jeg kan umuligt have ret - for jeg har jo ikke svaret :) Alt afhænger jo af om du bliver betragtet som lønmodtager - og om det er kørsel mellem hjem og arbejdsplads, vi snakker om :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

parterapeuten:
men skat mener noget andet! De mener ikke at jeg kan få kørsels fradrag

Reglerne omkring befordring er rimelige banale for skattefolk. Problemer kan opstå hvis SKAT ikke får den rigtige eller forstår den information, som de har modtaget. Eksempelvis er det jo rimeligt afgørende det spørgsmål som Majbritt stiller i tråden.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

ja men 

1. jeg var lønmodtager

2. jeg har kørt mellem arbejdsplads(f.eks hospitalet) og hjem igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

parterapeuten:
1.Hvis jeg er ejer af en aps, og kører i en privat bil, og er løn modtager far min egen aps virksomhed kan jeg få kørsels fradrag fra staten? Eller er det virksomhed, som absolut skal betale mig for kørsel?Der er kørsel mellem fra og til vagter.

Der er almindeligt befordringfradrag for kørsel mellem hjem og arbejdsplads (eksempelvis hvor dit aps har adresse).

Hvis du stiller bil til rådighed for dit aps kan aps udbetale  kørsesgodtgørelse til dig. Bemærk ordet kan. Hvis dit aps ikke udbetaler kørselsgodtgørelse kan du på din selvangivelse trække et beløb fra efter satserne for befordringsfradrag.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)