Hej Jeg har en spørgsmål til jer.... 1.Hvis jeg er ejer af en aps, og kører i en privat bil, og er løn modtager far min egen aps virksomhed kan jeg få kørsels fradrag fra staten? Eller er det virksomhed, som absolut skal betale mig for kørsel?Der er kørsel mellem fra og til vagter. 2. Hvis jeg havde en firmabil, og var bruger, dvs skal betale skat af dette kan jeg få kørselsfradag eller skal jeg igen køre den gennem virksomhed, og det er ikke muligt at få kørselsfradrag fra staten. 3. Kan skatten opkræve en redigering af skat for 2008+2009 og sende mig en regning på 6 cifre? mange tak |
1. Så vidt jeg har fanget det, er det din virksomhed, der skal udbetale dig kørepenge. Disse kørepenge vil være fradragsberettigede som en udgift i virksomhedens regnskab.
2. Jeg kan ikke forestille mig, at du kan få kørselsfradrag for kørsel i din firmabil, med mindre du bruger den til at køre til et andet lønmodtagerjob i en virksomhed, du ikke selv ejer. Men jeg er usikker her - du må spørge din revisor.
3. Hvis du bevidst eller ubevidst har betalt et 6-cifret beløb for lidt i skat i 2008 og 2009, vil jeg som skatteborger håbe, at SKAT skynder sig ud og hente det, du skylder. Det er jo bl.a. mine penge. Og ja, selvfølgelig kan de det.
Venlig hilsen
Hans