Kære alle. Jeg har downloadet et WordPress theme, som jeg har liggende på min computer i en .zip-fil. Jeg vil meget gerne redigere dette theme i WordPress på min computer, så mit theme er klart til lanceringen af min hjemmeside. Hvordan downloader jeg WordPress til min computer? Hvordan indlæser jeg det theme, som jeg vil redigere? Kan jeg gemme det redigerede theme på min computer i en .zip-fil, og derefter uploade det til min hjemmeside? Med venlig hilsen Patrick |
Jeg sætter lige et par ord mere på de 2 andre indlæg, der iøvrigt har helt ret i deres oplæg.
Wordpress(WP) er et PHP baseret enkelt CMS. PHP er det sprog der er kodet i, og skal fortolkes af en server, der generere de sider du modtager fra en given server.
For at få det til at virke har man lavet et samlet bundled kaldet LAMP - Linux, Apache, MySQL og PHP. Nu sidder du jo så ikke på en Linux-maskine, hvorfor XAMP er vejen frem. Her har man lavet et bundled, til Windows, bestående af Apache som webserver, prekonfigureret med PHP-fortolkning, og MySQL som database.
Har du først XAMP kørende på din maskine, er det blot at udpakke WP-filen og tilgå dit nye website. Herfra bliver du guidet igennem installationen, og når du har et kørende system er det nok relativt nemt at installere nye themes.
Er det første gang du sidder med det her, skal du nok påberegne lidt tid på at finde manualer og vejledninger på nettet, hvis der er noget der driller.
Så langt så godt...
Med hensyn til themet, skal du ikke regne med det er helt så nemt. Jeg ved helt ærlig ikke hvordan det fungere i WP, så hvis nogen er klogere end mig - please enlightening me.
Men, det plejer at fungere sådan, at ziparkivet indeholder nogle instruktionsfiler, som CMS'et bruger til at opdatere sig selv, eller andre steder end der hvor themet ligger.
Mit allerbedste bud er, at du får dit testsite i luften, laver de ændringer du har behov for, når du er tilfreds, så gennemfører du dine ændringer til dit prodsite.