Jeg må indrømme jeg kender ikke en eneste dansk shop der tilbyder Google Checkout, Det er primært PayPal og Moneybookers der bliver brugt som e-wallets i DK. Men hvis Google beslutter sig for at markedsføre det i DK, vil det uden tvivl blive brugt en del.
Ja min idé er at i 2012/2012 bliver smartphones og tablets mere udbredte og avancerede, så en google checkout konto vil være en fremtidsløsning hvis det noget som går hen og bliver populært i Danmark. Og hvis det alligevel ikke koster noget at have det på siden, men der bare er et gebyr, ja hvorforsår ikke have det på siden alligevel? Til de som nu har det/kommer til at få det.
Hej Nielsen :) Jeg svare lige hurtigt fra hoften og har ikke lige undersøgt, hvad det er du sælger. Men tag det hvis du kan bruge det :) Du har fuldstændig ret i at tablet og smartphones slår sig fast, hvornår kan man ikke vide, selvom smartphones har fået sit indtog på det danske markede. Derimod er tablets mig lidt en gåde, jeg var en af de første i mit område til at sidde med et tablet i bussen, og havde det lidt på fornemmelsen af at der ville gå lang tid, før de danske unge 15-25 år ville kunne være seriøse om noget af det her. Det Virker perfekt til travle forretningsmænd, men nægter at tro på at danske unge der kører i bus, på knallert eller tager cyklen bruger særligt meget tid på tablets, derimod de få unge som kærer rundt i bil har nem mulighed for at havde en med sig og derfor også chancen for at bruge den, enten passagere i bilen eller når de er fremme ved destinationen. Derfor tror jeg det er meget vigtigt som du siger at gøre sig klar, men graden af vittighed har nok en del med ens kundealder at gøre samt status, sælger du til virksomheder, ville jeg gå i gang NU!, men handler du som jeg gør med unge, er det noget jeg stiller lidt tilbage, selvom min shop ville kunne egne sig suverænt som en tbalet app. Ved ikke om det giver mening det her, men det er ihvertfald et bud jeg mener er relevant :)
Det er i DK ikke muligt at modtage betalinger fra Google Checkout endnu, hvornår det bliver muligt er ikke til at sige. Men jeg mener at det er muligt at foretager betallinger via Google Checkout hvis du køber fra et firma i USA/UK der anvender det, men altså endnu ikke muligt at modtage betalinger fra det.