Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er desperat efter en kyndig laptop bruger :o)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger vist ikke rigtig det jeg søger hjælp til men lad mig forklare mit problem.

Sagen er den at jeg har en Sony Vaio bærbar/laptop om man vil, som desværre har valgt ikke at ville starte op. Den kommer så langt som til der hvor windows loader med bjælken i bunden af billedet, og bliver så ved med at stå der og køre. Den kommer ikke videre, ej heller til siden hvor jeg kan indtaste password for at komme videre til skrivebordet. Computeren bruger Vista, hvis det er til hjælp.

Mit spørgsmål er så, om nogen herinde kan fortælle mig hvad der eventuelt kan være galt med den? Den er cirka 3-4 år gammel og egentlig en rigtig lækker maskine at sidde ved. Der er dog det problem, at jeg desperat har brug for at komme ind på den og få fat i nogle ting jeg har liggende på harddisken - er det noget der sådan er lige til? Hvad skal man eventuelt bruge for at kunne hente det der ligger på den harddisk, og få det over på en anden computer? Og er det overhovedet muligt - kan jo være det er harddisken den er helt gal med.

Håber at høre fra nogen herinde :o)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:48

Hej

Der kan være flere ting galt med den.
Virus, eller en windows installation der er noget galt med.

Man kan altid skrue harddisken ud og sætte den i en USB boks og så trække data ud, forudsat at harddisken virker.
Umidlbart lyder det som en softwarefejl på en eller anden måde, men svært at sige mere når jeg ikke har haft fat i den fysisks.

Har du installeret noget fornyligt eller opdateret noget, kan det være der skaden er sket.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Start-your-computer-in-safe-mode prøv om du kan få windows op og køre i safemode.
Hvis du så har installeret noget lige inden din computer har tabt pusten kan du afinstallere det og se om det gør en forskel.

Men som sagt det er svært at sige hvad der er galt når jeg ikke har fingerene i den.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:55

Det er vist set en enkelt gang eller to før, med Windows Vista ;-)

Start i Safe-mode, og start så det der hedder Systemgendannelse og vælg et punkt der ligger en dag eller to tilbage, hvor du ved den virkede. Det plejer at klare ærterne :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:52

Mange tak for de hurtige svar - det er altid lækkert at få andres ideer til hvad der kunne være galt... Har nu afleveret den hos en forhåbentlig kyndig computerbutik, og så må jeg se hvad de siger til det... Om end ikke andet, håber jeg de kan hente det på harddisken der ligger der...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)