Jeg har fået et tilbud på nogle elektronik vare fra kine og prisen er meget fornuftig, men jeg skal også regne med noget told, hvor mange procent skal jeg regne med ?
|
Find tariffen på dit produkt her:
Jeg har fået et tilbud på nogle elektronik vare fra kine og prisen er meget fornuftig, men jeg skal også regne med noget told, hvor mange procent skal jeg regne med ?
|
Find tariffen på dit produkt her: |
Hej Rasmus, Mht. bruger man en toldtarif (Et nummer) til at fastlægge, hvor meget told, du skal betale for vare importeret fra Kina. Går du ind på vita.skat.dk kan du søge efter din vare og finde ud af, hvor meget told, der pålægges. Når du søger skal du ikke søge på Sony bærbar, men derimod hvilken varekategori din vare er. Det kan godt være lidt langhåret, hvis det er første gang, og skat er som regel rimelig villige til at hjælpe, hvis du ringer til dem. Har du din pc parat, når du ringer, er det en hjælp for jer begge, da du så kan gøre, hvad vedkommende fortæller dig, mens i taler. Told-satsen er vist i øvrigt maks 15% (Du må ikke hænge mig op på det), så en lille (Meget lille) tommelfinger-regel, kan være at gange din kinesiske pris med 1,4... 15% told + 25% moms, så er du på den sikre side. Jeg er klar over at det ikke er en holdbar løsning, hvis du skal drive en større virksomhed, men gider du ikke bruge for meget tid på det, så synes jeg, det er en udmærket vej. Du nævner ikke noget om moms, men importerer du privat (Eller uden at være momsregistreret), kommer du også til at betale moms, inden din pakke bliver udleveret til dig. Importerer du som virksomhed med henblik på videresalg, skal du i øvrigt importør-registreres... Det er muligt at du skal det alligevel :) Jeg er selv typen, der ikke gider at bruge for meget tid på alt nipperriet og jeg har selv brugt, og gør stadig som udgangspunkt, metoden med at gange med 1,4... Det virker fint. Håber at du kan inputtet. Hav en rigtig fed dag. /Kenneth |
www.kennethmundt.com
Jeg tænker hurtigere, end jeg skriver. Håber at du kan tyde sætningerne, hvor der mangler et ord ;) |
www.kennethmundt.com