Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide! Skal sælges som software eller online tjeneste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står i den situation, at jeg har fået en ide på tegnebrættet, som virker særdeles interessant. Så vidt jeg kan se, kan ideen udvikles som en online tjeneste eller som noget software man downloader, installerer og bruger.

Mit spørgsmål er dog, hvorvidt om jeg skal sælge ideen som et stykke software eller online tjeneste.

Umiddelbart synes der flere fordelede ved at være en online tjeneste. Folk slipper for at tænke på installation, opdatering, platform afhængighed (om de bruger windows eller mac er underordnet).

At bruge software har jeg lidt svært ved at se fordelene i. Fordelen kunne måske være, at softwaren ville bruge "kundens" egen internetforbindelse i stedet for "min" internetforbindelse, som det ville være med en online tjeneste.

Udover dette, ville jeg outsource udviklingen af ideen hvis det skulle have nogen betydning for om det skal være online tjeneste eller software.

Jeg håber på, at en garvet programmør eller andre Amino'er med lignende erfaringer kan hjælpe mig.

Hav en rigtig god dag!

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal vil man spørge kunderne, om hvad de foretrækker.

Dbh. Aleksander

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kunde, og hvis man vil følge med fremtiden, så skal det helt klart være en online tjeneste - ingen tvivl om det.

Find de bedste apps her!

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SAAS er blevet mere populær over de sidste par år, og af god grund. adgang over alt, skal ikke tænke på opdateringer eller backup, platform uafhængig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige og gode svar!

@Aleksander Ja, det ville naturligvis være det optimale. Nu står jeg bare i den stituation, at jeg ikke har nogen kunder at spørge.

-Ja, det er nogle gode pointer I har. Det lader til, at en tjeneste som er "net" baseret er det man skal bruge.

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)
En hurtigt mening om software i 2012, ville være at få det hele online, der er ingen fordel i at havde noget liggende på ens egen computer mere. Det skal kun være muligt med filer, som nogle af de utrykke computer brugere gerne vil havde nede hos dem selv.
Næste gang jeg skal havde købt mig en bærbar computer til skrivearbejde, bliver det uden tvivl en Google Computer, og jeg håber virkelig at der er nogen der har formået at lave ordentligt software, så jeg ikke kun skal sidde med beta software.

Alle fingre er krydset for dit projekt og håber at se det online om kort tid ;)

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at svaret kommer an på hvad din applikation skal kunne. Hvis det er noget der kræver tung databehandling kan det være en fordel at køre det lokalt. Men som udgangspunkt er jeg enig i, at alt hvad der kan køre online, bør køre online.

Mvh Carsten

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger mig totalt op af Carsten - det her kommer an på hvad det er dit software skal bruges til.

Jeg kan finde massere af eksempler hvor jeg hverken som firma eller privatperson havde synderligt meget lyst til at en softwarekomponent var online, omvendt er der altså produkter der ikke rigtig giver mening i en offlineversion.

Den nyeste trend er iøvrigt også apps, der går stik imod SaaS og online-tjenester.

Så, flere detaljer, hvis du vil have et seriøst svar, tak!

Mht din outsourcing-tanke. Det er umiddelbart en god ide...en lille detalje omkring outsourcing. Outsource aldrig noget du ikke selv kunne lave! Jeg kender ikke kompleksiteten af din komponent eller dine kompetencer på området, men der skal ikke meget til, før jeg vil anbefale dig at finde en der kan være med i dit projekt, og virkelig ved hvad det drejer sig om. Jeg ved godt at idag er alle IT-eksperter, og kan både sige database og andre hardcore ting, men kompleksiteten eksplodere ofte op i hovedet på idehavere, fordi de ikke har styr på det domæne de bevæger sig ind på.

Jeg er IT-mand, og kunne derfor aldrig drømme om at lege jurist eller revisor - jeg ved intet om emnerne og vil til enhver tid alliere mig med eksperter, da jeg ved det ellers bare vil ende galt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for de fine svar!

For at uddybe mere omkring hvad programmet skal kunne.

Det er et program, som skal analysere en kundes hjemmeside ud fra en række kriterier. Efter analysen modtager kunden en rapport over hvilke ting der kan forbedres ud fra kriterierne.

Mht om jeg selv kan programmere det, er det helt udelukket. Det ville tage alt for mange timer at lære dette, så til dette ville jeg nok benytte mig af en dygtig programmør fra Odesk eller Elance.

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:
@Aleksander Ja, det ville naturligvis være det optimale. Nu står jeg bare i den stituation, at jeg ikke har nogen kunder at spørge.

Jeg mente mellem linierne potentielle kunder. Du skal vel sælge produktet til nogen. Det er ikke forbudt at kontakte dine kommende kunder om dit kommende produkt. Så får du også realitetschecket, om behovet er der, og du kunne spørge dem direkte om hvad produktet skal indeholde, for at de vil købe det (gratis brugerdreven produktudvikling)

Mht. SaaS, app eller installations-cd, så tror jeg de fleste af dine konkurrenter inden for webanalyse anvender en SaaS-løsning, eller ihvertfald en webapp.

Dbh. Aleksander

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)