Hej Duffy
Umiddelbart mener jeg ikke, at det er nødvendigt at scanne alle dokumenter ind. En faktura, en fil. Du lister selvfølgelig alle fakturaer og kvitteringer ind i excel arket, men scan de fakturaer med de største momsbeløb.
Scanner du flere kvitteringer og boner ind i en fil, så gør det overskueligt, og list dem i rækkefølge i excel arket, så de er samlet. Men om det er ok at scanne flere bilag i en fil, ved jeg dog ikke med sikkerhed.
En faktura indeholdende to momssatser mener jeg skal angives samlet i excel arket. Scan evt. også disse fakturaer.
De scannede dokumenter kan evt. samles i en zip-fil.
Mht. varekoderne, så har du ret i, at Tyskland kun kræver brugen af den overordnede betegnelse (niveau 1), ikke undervarekoder, dvs. kun 1 for brændstof og 2 for leje af transportmiddel osv.
Kolonne N: læser jeg som fakturabeløbet uden moms (jeg mener at have spurgt SKAT i Tønder, men kan desværre ikke huske svaret).
Kolonne R: her skal du bruge den overordnende varekode, dvs. 1 for brændstof og 2 for leje af transportmiddel osv.
Kolonne S og T: skal du ikke benytte, da Tyskland kun bruger niveau 1, som beskrevet overfor.
Ønsker de tyske myndigheder yderligere oplysninger eller bilag, så skal de nok kontakte dig.
Har du brug for hjælp her og nu, eller er du i tvivl, så ring til SKAT på 72 22 18 18, og bed om at blive stillet om til Skattecenter Tønder, de er flinke til at hjælpe. Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Meld endelig tilbage i denne tråd om, hvordan det er gået J
Jeg håber, at det kan bruges.
Held og lykke med det!